Stockholm

Nu var det några dagar sen jag uppdaterade så nu ska jag skriva om vad som har hänt sen dess!

Hände en mycket rolig grej denna veckan. Min klass och den andra ekonomi-klassen åkte till Sthlm i tisdags!! Bussen gick klockan 7 på morgonen och konstigt nog var jag inte nervös :O haha! När vi hade åkt halvvägs var det dags för lekar på bussen. Den första leken vet jag inte vad den hette men vi fick en påse med två miniglas i plast, två vita papperstallrikar med hål i mitten och en pappersbit som såg ut som tänder och jag hade ingen aning om vad vi skulle göra men det visste Maria :P Vi fick ett papper där det stod en text som vi skulle sjunga medans vi satte på oss grejerna. Först var det plastpåsen som skulle på på huvudet, sedan tallrikarna som skulle vara öron, sedan glasen som skulle på på ögonen och sist men inte minst pappersbiten som såg ut som tänder skulle sitta under läppen så man hade, typ, Goofy-tänder.
Till slut såg man ut så här--->Erkänn hett!? ;)

Sedan var det en tävling till och då fick vi röst om vem som var störst i käften. Och Jackie, Daniel(lärare) och Th blev framröstade men Th får inte äta godis och då kunde inte hon stoppa in godis i munnen... Så Sandra fick hoppa in istället för henne :P De skulle tävla om vem som kunde få i sig flest skumgodisar i munnen. Jackie - 18st, Daniel - 22st och Sandra - 20st.
På Daniel såg det ut som att han skulle spricka!--->

Vi var framme i Sthlm ca. 13.30 och klockan 14.00 skulle vi på studiebesök i Riksdagen. Så medans vi vänta fick vi gå lite i Gamla Stan och jag hittade min favoritaffär! "Rock Town" heter den och ni borde ju kunna list ut vad den säljer för grejer! Hittade värsta snygga väskorna där inne, ångrar sååå att jag inte köpte en!

Efter det gick vi in i Riksdagen där jag såg en kändis! Lars Leijonborg :P Det var inte så märkvärdig han och annan debatterade, typ, fatta inte så mkt av vad de sa... Men det var lite intressant ändå att vara där inne :)
Riksdagshuset--->

Efter det studiebesöket åkte vi till vandrarhemmet där vi skulle bo och det stället måste ha legat nära en flygplats för första kvällen räkna jag ihop till. typ, 7 plan som flög över huset och de flög lågt också! Jag o Maria bestämde oss för att gå ut och kolla läget, kolla hur det såg ut o sånt o var t-banan låg o sånt.
Klockan 20.00 skulle vi äta ute på ett ställe som hette "Krukan", det var ungefär som en Sportsbar, man kunde äta, dricka och kolla på fotboll. Vi stanna där till halv 12 eller något och för första gången såg jag en riktigt full och äklig gubbe, blää! Han vingla ut från "Krukan". Jag trodde först att han skulle ramla på mig men det gjorde han inte, Phuuu :P

På onsdag stod jag o Maria upp halv 7 för vi skulle duscha på morgonen. Och det gick fort sen fick vi vänta på att vi skulle äta frukost. Maria var så trött så hon lade sig igen, haha! Jag pratade med mamma för hon ringde klockan 7 och då fick jag även börja prata med Dollan, allså jag saknade Dollan så mycket när vi var där! Hemskt ju! Klockan 8 åt vi frukost en timme efter det gick vi till t-banan och det var första gången för mig jag åkte t-banan! Vi åkte till Sergels Torg. Därifrån skulle vi ta bussen till Tekniska museét där vi skulle se en 4 dimensionell film och den hade jag höga förväntningar på, trodde att det skulle vara mkt "action" men den var inge vidare så den rekommenderar jag inte...
Efter det hade vi fri tid en stund. Hela gruppen delades upp i två för vi skulle på var sitt studiebesök och dit Maria skulle fick hon åka 12.30 och mitt studiebesök började 13.30 så då fick jag gå i stora Sthlm SJÄLV! Men det var kul ändå, haha. Men före jag o Maria åt lunch åkte vi upp i Kaknästornet--->  SOm är 170 m hägt och vi var 144 m upp. Som tur var så var det klart ute så man kunde se jättelångt, jag såg t.o.m Globen :D Sedan åkte vi in till Sergels Torg för att äta sen gick och då var jag själv. Jag var inne i H&M :D Och H&M i Sthlm det är stooooort! But I like it! Jag älskar Sthlm! Inne på H&M hittade jag en så sjukt snygg halsduk med dödskallar på ;P Sedan gick jag och letade upp Cosmos, det studiebesöket jag skulle på, med hjälp av en karta! Det var kul på det studiebesöket men ajg har fortfarande inte fattat var det var, haha. Men det hade med reklam o sånt o göra... tror jag ;P
När våra studiebesök var färdiga mötte jag Maria o de andra på Sergels Torg för då hade vi fri tid = SHOPPA! Jag o Maria vi gick för oss själva för de andra försvann! VI gick utanför NK-huset, vi ville kolla på deras skyltfönster. Jag fick en sån Julkänsla då på kvällen för det snöa o så all julbelysning, ojoj.
NKs skyltfönster--->
Visst får man en riktig julkänsla av denna bilden!?---> Det får iaf jag!
Efter det gick vi in på Gallerian och man kan säga att det var som Nordstan o Femmanhuset fast mkt, mkt, mkt roligare! :D Och mkt större utbud i affärerna! Där inne fanns även en H&M affär och där inne köpte jag en matchande mössa till min halsduk! ;D Jag köpte även en julklapp till CC där inne så när du får den ska du vara stolt för den är från Sthlm! ;) När vi hade gått där inne ett tag gick vi o åt sedan gick vi på bio men de vi ville se hade redan börjat så vi tog en som vi aldrig hade hört talas om "A mighty heart" heter den... Vi kom tillbaka till vandrarhemmet halv 10 eller nått och då gick vi till Th o CO för de skulle ut men jag hade ingen lust o gå ut. Men de satt o vänta på att Sandra O skulle bli färdig och när hon blev färdig med allt gick de ut men när de kom till "Krukan" var det stängt! haha! Det tog typ 2 timmar eller nåt för SAndra att bli klar! :O Herregud! Tjejer asså ;P

På torsdag orka inte jag o Maria duscha så vi hoppa det, haha! Vi skulle på studiebesök på Spendrups på förmiddagen och det var la lite intressant efter det fick vi shoppa i Kungens kurva men det var inget roligt ställe... Efter var det raka vägen hem men vid 13.00 stannade vi för att äta lunch sen åkte vi hem och vi var hemma halv 6 ungefär. Den kvällen somna jag 21.15, haha!


Det var hur kul som helst att vara i Sthlm men tyvärr såg jag aldrig Dregen :P Men till Sthlm vill jag åka igen!
Och idag är det 1:e december och det betyder att det snart är JULAFTON - längtar!!

Ha de gött nu från en 08:a haha!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, faan vad du ser ut på den bilden! Garvar ihjäl mig =P Varför var du inte med på skumtävlingen? Du om nån har stor mun ju =D Den bilden är apjulig ju, får lust att åka till Liseberg när jag ser den =) Vad köpte du till mig??? Nyfiiiiken =P Synd att du inte såg Dregen, men vi får leta upp han när vi åker dit, eller? O klart att vi ska en Julafton, det är jätteviktigt ju!!!!!!! Ich liebe disch

2007-12-01 @ 13:08:25
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: Nicole

Nu ÄNTLIGEN har jag läst detta långa inlägg, skjutit upp det och skulle bara läsa litegrann nu, men rätt som det var hade jag läst igenom alltihop =P Hihi. Låter som om du hade superskojsigt i the big city =) Blir sugen på o dra dit med, var längesen jag var där nu ju. Supermysig bild, ser som tagen ut från ngn TV-julkalender . O du på översta bilden vart ju bara för het ;P hahaha =D Den var skoj. Håller med Cissi om at du skulle vart med i skumtävlingen ;P hihi. SAKNAR DIG, stumpan! Pusspusss på dig Söööt [v]

2007-12-09 @ 10:31:14
URL: http://nicolsan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0