3 bra dagar!

Lördag:
På morgonen fick jag en present från mamma och pappa och det var ett bäddset med älgar på, haha, värsta coolt! Sen åkte jag och min morbror med min pappa och jaga älg. När vi kom dit där jaktlaget skulle träffas så säger pappa "Nu får vi gratulera Martina Roos på hennes artonårsdag, ett fyrfaldigt leve!" O så hurra alla gubbarna för mig, haha, det var faktiskt kul ;P Första passet satt jag och pappa och de andra på pass, det var kallt men som tur var hade jag med mig värmedynor ;P Sen efter lunch fick jag och två till vara drivgubbar, eller ja en utav oss går alltid och driver bara för han har sin hund med sig och den hunden är hur go som helst, så mycket Dolly :) Iaf, vi tre drev och jag fick ha en walkie-talkie, haha, värsta spionen ;) Bara för att jag hade noll koll på det stället vi drev på men det är inte så lätt att hitta när man går i en skog men det kunde den andre som tur var :P Vi gick där och rätt som det var fråga han den andre som drev om jag såg två älgar men det hade jag inte gjort men tydligen så hade de sprungit mellan oss, de sprang förbi pappas pass sen. Efter en rast när efter drevet skulle vi upp till Spjutås och driva och då fick jag driva igen... haha. Men fy fan allså, i den skogen hade jag älgalöss innanför tröjan och utanpå jackan och i ansiktet och i håret och jag blev nästan galen!! Och det är så äkligt när man får sådana på sig. man känner hur de kryper på en men det är jävligt att få tag på dem och man kan inte döda de heller utan man får dela på dem om de ska dö, haha, usch!! O så gick jag fel också, vi var tre som drev och den ene sa att jag skulle leta upp ett traktorspår i skogen och följa det. När jag väl hitta ett fråga jag honom i walkie-talkien om det var rätt och jag kommer inte riktigt ihåg vad han sa men jag tror vi missuppfatta varandra för han sa något om att jag skulle gå mer åt vänster så jag gick åt vänster sen säger han "Ooooj jag menar ju höger." Och det första jag tänkte var att det är en jävla skillnad på höger och vänster sen bara jag garva men de andra som satt på pass hjälpte mig så till slut hitta jag ut och jag hitta de andra :)
Sen på kvällen var det dags för BARNKALAS!! Det hade jag längtat efter sen vi bestämde att vi skulle ha det, hihi. Jag hade fixat ballonger, partyhattar, sådana där tutor, hehe. När jag var färdig med dekorationen var det bara att vänta på Cissi, Nicole, Marion och Oscar :) Först kom Nicole och Oscar men så säger Nicole "Men Oscar, vi har ju glömt täcken och sånt." haha, så då fick de åka o hämta det men det var ju inte så långt ;P Sen kom de igen och strax efter kom Marion och Cissi och de hade med sig pizzorna :D Så då åt vi pizza, Muuuums, vi satt där o flabba vi matbordet! Sen fick jag öppna mina presenter :D Jag fick, 5 Toblerone sammanlag, Torkel i Knipa-filmen, en artikel om Dregen :D:D, en tandborste, hihi och en Bamse-tidning! :D Efter det åt vi tårta, en grön marsipan-tårta där det stod "Märta-Pärta 18 år" :D Fast sen stod det "ärta-Pärta 18 år" efter att jag hade tagit första biten, haha!! När vi hade ätit färdigt döda Oscar min tårta ;P
Sedan kollade vi på tv och spela tv-spel! Oscar förlora, typ, hela tin, hehe! Vid tolv åkte Nicole och Oscar till Kullaberg för att hämta hennes syrra så då var jag, Marion och Cissi själva, hehe :P Sen kom de igen sen sa Marion till mig "Du har en finne i pannan!" och jag hörde nog mycket fel för jag svara "Bamse e cool!" haha!
Den kvällen, natten och morronen var hur kul som helst! :D

Söndag:
Gjorde jag inte så mycket, på förmiddan var de fortfarande kvar, vi mobba Marion lite ;P Efter att de hade åkt hem fick jag städa och gå ut med Dollan för på kvällen kom min halvbror hit med hans familj och min morbror :) Jag, Hanna och Ida kollade på film "Eva&Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko" o så åt vi godis :) Utav dem fick jag ett presentkort på JC för 500:- :)

Måndag(idag):
Var ännu en stor dag för jag hade min uppskrivning idag! Och gissa vad!? Jag klarade provet!!!!! Så jävla gött att ha det avklarat, nu kan jag bara koncentrera mig på körningen! Satsar på att ha körkortet till Jul, inte efter utan före ;P Fy fan va glad jag blev när jag tryckte på knappen "till avsluta provet" och datorn rättade det och det första jag såg var "Godkänt" med gröna bokstäver!! Jisses! När jag var där inne på Vägverket i Borås och satt och vänta på att jag skulle få göra mitt prov såg jag ett "bä" hehe ;P


Puss&Kram


P.S. vill bara påpeka att denna låten är väldigt bra :)

Nicole Scherzinger - Baby love

Kommentarer
Postat av: Nicole

Grattis till provet, darlingen! =) Låter riktigt äckligt med älglöss - fy! =P Ser så läskiga ut med. Du fick ju sidenkallingar med ;P hihi. O den låten är skiiitbra =) Hon som sjunger är sångaren i Pussycat Dolls med, så fin röst. Längtar till jul! Puss, love you [v]

2007-10-29 @ 16:35:23
URL: http://nicolsan.webblogg.se
Postat av: Cissi

Det var kuuul i lördas "Bamse är cool" =P Haha! Fy faen för älgalöss, äkligt värre!!!!! Haha, Ärta-Pärta =D Jag längtar tills vi ska fira jul nu =) Grattis igen, visst ju att du skulle klara det =)

2007-10-29 @ 17:47:24
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: Cissi

Hihi, gjorde du itne det allaredan?

2007-10-29 @ 19:11:52
Postat av: Oscar

Bamse är supercool!
Det var kul på barnkalaset =)
Och jag bara avslutade tårtans lidande juh. Förresten så förlora jag inte alls typ hela tiden =) Jag låg bara lite efter i slutet, och battle kom jag på delad förstaplats =) heh

Fan vad äckligt det låter med såna där löss...

Men nu måste jag gå för nu ringde min Mat&Sov-klocka

2007-11-02 @ 21:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0