Läsa vidare?

Idag gick jag och Dolly Marsjön runt och hela tiden när jag gick hade jag en tanke i huvudet hela vägen – Högskola. Läsa vidare? Jag som var så glad när jag tog studenten i år och sa att jag aldrig mer kommer att gå i skolan, nu har jag börjat tänka i andra banor. Men vad skulle jag kunna tänkas bli? Lärare? Designer? Hur ska jag kunna läsa vidare när jag inte vet vad jag vill bli!? Tydligen så ska det vara lättare att få jobb om man har en högskoleutbildning men då måste jag hitta något som jag verkligen vill bli. Jag har läst ekonomi på gymnasiet, men vill jag bli ekonom? Inte nu i alla fall. Vad svårt detta var. Var inne på Borås Högskolas hemsida och kollade lite men där fanns ingenting som jag föll för. Jag får väl kolla runt lite, det kanske finns något i Göteborg?

Märta-Pärta

Kommentarer
Postat av: XON

Hejsan :D

Besök gärna min blogg.

Jag gör headers, smycken mm.

2008-08-28 @ 12:21:42
URL: http://xon.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag tycker fortfarande att du ska bli mattefröken =) Du lärde (eller försökte iaf) mig mer matte än vad lärarna gjorde under hela högstadiet! You got the right inställning och tålamod för det yrket =) Eller så kan du väl läsa lite inom grafisk, ta kort och grejja med dem? Något med djur kanske? Det är väl inte för lätt att veta vad man vill bli... Starkt av dig att tänka tanken att plugga vidare! Puss o kram!

2008-08-28 @ 15:46:18
Postat av: A la louise

sv: nee ja tkr också att vi borde skärpa våra straff i sverige!

2008-08-28 @ 18:42:15
URL: http://louisebertilsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Javisst är dem :D thihi! mina älskade små gossar! thihi! Vet inte vad jag skulle gjort utan dem. Hoppas allt e bra med dig?

2008-08-28 @ 20:41:10
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0