Liseberg


Finns det något bättre att göra på sommaren än att åka till Liseberg? Inte för mig iaf! Liseberg är det bästa man kan åka till på sommaren med ens bästa vänner! Jag var där igår med Marion, Cissi och Gullefjun. Det var kanske inte det bästa vädret men som Maria alltid säger "Det blir inte roligare än vad man gör det till!" Och det var, typ, en ny upplevelse för mig att åka i öseregn men det var skitkul! Inge folk heller, kan det bli bättre!? Jag hade med mig extrabyxer som tur var, haha.
Vi började med den åkattraktionen som man blir extra mycket glad av - Lisebergsbanan! Vi åkte det mesta, tror jag. Uppskjutet, höjdskräcken, balder, virvelvinden åkte vi flera, flera gånger! Det var kul att åka uppskjutet när det öseregna men man blev pissblöt, haha! Man blir så glad av att åka, jag blev väldigt mycket fäst vid uppskjutet, hehe ;)
Äntligen vann jag min stora nalle på bollder! hade hejar-klack vid sidan som bestod av 3 som jobbade på Liseberg och 2 åskådare bakom mig på en bänk (Cissi och Marion), hade skjutit ett skott tidigare på dan men då missa jag sen på fjärde skottet andra gången då fick jag in en klockren träff! Och sen var en rosa nalle min! :D Överlycklig var jag! Sen vann jag 4 femkronors-nallar och en plopp och center så mycket har jag nog aldrig vunnit och jag slösade inte en massa på att spela :P

Lyckad dag med mycket skrik och skratt! Tack för en grymt rolig dag!

Bilder finns på min Bilddagbok!

-Märta-Pärta

Kommentarer
Postat av: Cissi

O herregud vad kul det var igår, så jävla lyckat! Åka till Liseberg mer gånger när det regnar? Mm, vi märkte att du gillade uppskjutet =P Din tossa! Kul att du äntligen vann den där nallen, så som du har hållt på med den där Bollder i flera år! Tack för en sjuktskojjig da3 <

2008-08-11 @ 18:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0