UF-mässan

Fan, det var nog den roligaste marknaden jag har stått på och under de två dagarna gick även jurymedlemmar runt för att se vilka som hade den bästa montern, bästa säljaren.
Onsdagen började med att försöka få ut den där jävla LOGGAN som jag nästan blev galen på men jag och Therése la in de i Excel och förstora upp den ordentligt och den kom ut på 5-6 papper sedan fick vi klistra ihop den men den blev jättebra ändå! Jag åt med Marion innan vi skulle åka till Borås och när jag precis hade ätit färdigt kom Emelie och fråga om jag skulle följa med till Lidl och det skulle jag, jag gick och lämnade tallriken och när vi gick ut från matsalen gick vi där Marion, Bea och Camilla satt och Marion satt med ryggen mot så då skrämde jag henne men det var lite dumt utav mig för hon hade en glas mjölk i handen och då spillde hon ut det, hihi. lite roligt var det ändå men hon blev la lite småtjurig på mig och så sa hon att jag skämde ut henne :P
När vi hade packat in allt på bussen satte vi oss inuti bussen och sedan bar det iväg mot UF-MÄSSAN! Jag hade lite roligt på bussen också, jag har öppnat mig mer (!?) mot de andra och visar mitt rätta jag och de som känner mig väl vet la hur crazy jag kan vara ibland, haha! Men roligt är det! Och Emelie pötte på min stol i bussen och den gjorde så jag åkte fram och tillbaka och då sa jag "Yiihaa!" HAHA!
Sandra O ville ha med sig en blomma men den såg mera ut som en pinne i en vas. Men det var hennes lilla bäbis, haha! VI kom till Åhaga, packade ur och fick sedan stå utanför med alla grejer en stund innan de öppnade och då tjöta vi om hennes "bäbis" och Sandra ville inte hålla henne och då pratade jag med "blomman"
 och tröstade den! HAHA! Fan va jag skratta mycket! Efter en stund öppnade de och då skulle ju alla in och det var inte bara vi från Mark utan från Borås och Ulricehamn mm.
Där våran monter stod tyckte jag var en bra plats för där var det mera svängrum och så var det ju ett BÄ i montern nästan bredvid våran men när jag sa det sa de andra att han var ful och såg sliskig ut :P Men iaf, vi satte upp allt och tack vare TEAMWORK gick det jävligt fort faktiskt. Så vi hade tid över så då satt vi i montern vissa stunder och glodde på vad de andra gjorde.
Vad vi hade fått reda på var att alla skulle samlas i "aulan" 16.00 för då skulle det invigas för oss eller så för det öppnade för allmänheten 17.00 men vi satt där och kvart efter kvart gick men inget började vi hörde bara den där låten som jag tror är UF:s signaturslåt eller nåt. Men då under tiden vi satt där spanade jag lite och fick syn på ett riktigt BÄ, lång och blond precis som jag vill ha det :P Så fin och söt :)  Men då sa jag aldrig något till de andra för jag tänkte att han kanske bara är där tillfälligt. Samtidigt frågade Maria mig om jag kände igen hon i vit tröja och brunt hår, så jag tittade på henne och vi sa till varandra att det är extremt likt Jennie, hon som var med i svenska Top Model. Och nästa dag fick jag reda på att det var hon, Oscarsson (Sandra O) sa det.
En från Mix Megapol, heter det nog, var där och skulle prata och presentera och så och han började prata 16.30 eller 16.45, nått sånt iaf. Nu kommer jag inte ihåg vad han prata om och vilka mer som prata men jag vet att det drog över tiden för allmänheten började ju komma till 17.00 och de var nog inte färdiga innan 17.30, tror jag. Så de stod och vänta därinne bredvid scenen. Sen var det bara för oss att ställa oss i våra montrar. Jag, Sandra J, Emelie och Maria började att dela ut flygblad och Th och Sandra O stod i montern. Vi gick nog i en timme ungefär och under den tiden gick jag ju över hela alltet och då märkte jag att det där BÄ:et jag hade sett hade ett UF-företag för jag gick förbi deras monter där han stod, hehe. Efter den rundvandringen ville jag stå i montern för jag hade ingen lust att gå mer och det var inte så mycket folk ändå. Jag fick sålt några hjärtan och så men sen hände det inte så mycket mer som är värt att skriva. Sammanlagt den dan sålde vi 18 st och det är jävligt bra för det är inte direkt våran säsong OCH det finns ett till UF-företag som säljer sådana, hjärtan också men de är lite bredare och glansigare och vad jag hörde så blev de inte lika varma som våra.
När vi åkte hem var jag jättetrött och jag hann faktiskt hem till Top Model eller ja, jag missa de första 5 minutrarna. Sov som en stock hela natten, märkte inte ens när Dollan ville ut från mitt rum.

Nästan dag stod jag upp tidigt för jag skulle duscha. 9.15 gick bussen och den åkte vi med :P Det hände aldrig något roligt på bussen :P Vi gick och la våra grejer i montern och gick sedan och satte oss i "aulan". När vi satt där och väntade på att de skulle dra igång invigningen såg jag BÄ:et igen och då öppnade jag käften och sa något i stil med att där går han den snygga killen och då vaknade de till liv och började kolla och då försökte de puscha mig till att gå fram till honom. Det öppnades för allmänheten 11.00 och det var ju inte mycket folk som kom, de flesta jobbar ju då. Men iaf efter några timmar började jag tröttna på att stå och sälja och gå med flygblad så jag var med Oscarsson i ett hörn där vi kokade våra hjärtan och jag började jag prata om BÄ:et och mer vill jag inte skriva här för man vet aldrig vem som läser det. Men jag kan säga att hon gjorde en grej som jag aldrig trodde hon skulle göra och funkar det så har jag henne ett tacka, STORT! Vad skulle jag göra utan dem <3
När det stängde skulle det vara en avslutning för oss med prisutdelning och så skulle Piteå-Niclas upp och prata och det hade jag längtat efter. Nu kommer jag inte ihåg om det var prisutdelning först eller sist men skit samma vilken ordning jag tar det i. Han började prata och han är så skön när han pratar och hela hans stil, så spontant allting. Han prata i 45 minuter och det gick fort och där vi satt hade jag mycket fin utsikt och det var ju Oscarsson och Emelie tvungna att påpeka ;) Han tjöta om allt möjligt men en grej som jag kommer ihåg mycket väl var att i Arvidsjaur skulle de bygga en stor lappkåta som ett onument eller nåt men det gick inte bra så dagen efter stod det i en tidning "Det finns inget hopp för jättekåta i Arvidsjaur." Oj, jisses vad jag garva och de andra! HAHA! Han hade även en egen prisutdelning då han hade länsat barskåpet på hotellet och priserna var Pucko, Loka, Coca Cola och några kex. Sedan var det dags för den riktiga prisutdelningen och då var Emelie i vårat UF-företag nominerad till Bästa Säljare! :D Men Klokast från våran grupp vann mycket och det är vi stolta över :)
Mamma och min morbror var även där för att kolla in läget och mamma shoppade, några grejer till mig och en grej till henne själv :P Men jag ångrar att jag inte köpte en t-shirt... På den ena stod det "Fuck You I Recycle" och på den andre stod det "The World is not a Traschcan" (osäker på stavningen). ÅÅÅÅÅÅ!
När vi kom hem fick vi lasta ur allt och ställa in det i skolan i våran grupprum sedan åkte var och en hem. När jag åkte hem började det ringa i mobilen och först tänkte jag "Nä, det är nog pappa eller mamma och det kan vänta." Men sen tänkte jag "Äh, vafan någon gång ska la vara första gången jag svara när jag kör bil." Och då var det Oscarsson och hon sa "Kan du vända och komma tillbaka för jag missa bussen!!" Och det var tur för henne att jag inte hade kommit längre för jag kunde vända där jag var då :P Så jag åkte tillbaka och det första hon säger när hon öppnar dörren är "Du är en ängel!!" Hon sa att ajg skulle släppa av henne vid Kinna Busstation för den skulle stå där men när vi kom till rödljusen såg vi att den kom så då hann jag före den i rödljusen för jag fcik grönt då och den fick rött så då körde jag henne till Örby och under tiden tjöta vi om BÄ:et, hihi. Hon hade en massa planer!  När vi kom dit var vi lite tidiga så hon satt kvar i bilen tills bussen kom och då hoppade hon ut och gick på bussen och sedan åkte jag hem och så var den dagen slut.

Men sammanfattningen blir att det har varit sjukt kul alltihop!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Men ditt nötkreatur! Vart var din hjärna?! Jag skulle kunna döda för en sån t-shirt, åååh!

2008-03-02 @ 14:44:19
Postat av: Nicole

Ojojoj, jag läste igenom aaalllt =P Den, du ;P hehe. Låter som ni hade riktigt skojsigt =) o när jag kommer tbx vill jag allt ha all info om denna BÄ :D hehe. Pussssssss, saknar diiig.

2008-03-05 @ 00:02:57
URL: http://nicolsan.webblogg.se
Postat av: emma

oj, en sån t-shirt har jag, fuck you I recycle.. Den är fin, men alldeles för stor.. :(

2008-03-05 @ 20:10:40
URL: http://www.babeitmustbeart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0