Uf-presentation och döv!

Idag var stora dagen! Det är 121 uf-företag i Västra Götaland och 17 gick vidare i Bästa Uf-företag och vi var ett utav de 17!!! Och med det skrivet så innebär det att vi får visa våran Uf-presentation inför i jury och det gjorde vi idag. Gick hur bra som helst.
Det var jag som körde in till Borås till Espirahuset. Jag kan säga er att så roligt i en bil har jag aldrig haft! Vi var 5 st i bilen alltså fullt i lille Bernt. Therése satt fram med mig för hon skulle säga hur jag skulle köra för jag kunde inte vägen. Sandra O, Maria och Emelie satt bak med en pinne mellan dem. På vägen dit till Borås gick vi igenom hela presentationen ungefär 3 gånger. Snacket gick i ett. På nått konstigt vis så blir jag inte riktigt nervös eller jo lite nervös är man ju men jag blir lite småflummig, tjötig och crazy! Haha, tog fram mitt rätta jag ;P När vi kom in i huset gjorde vi oss iordning och insåg att vi var en halvtimme för tidiga, bättre tidiga än för sena, så vi tränade lite där också.
När vi har stått på marknader har Therése kommit på att amn akn säga att värmedynan blir "hård och het" och ni kan ju nästan räkna ut att jag misstolkar det diiiirekt.
När Emelie och Maria gick igenom sin del sa Emelie "Så blir den hård och varm" och då var min tankeverksamhet redan igång. Sen ska Maria lämna fram den till juryn så de får känna på den och när hon låtsades gå fram, gissa vad jag säger då "Så de får tjäna på den hårda och heta grejen" Då börja Sandra O och garva och det gjorde jag med sen kunde inte jag hålla mig för skratt!
10.20 gick vi in och allting flöt ingen glömde av sig eller fick en blackout! Vi fick ingen direkt negativ respons utan de sa bara att vi ska skryta mer om hur duktiga och bra vi är! Så det är, typ, det enda vi ska bättra på till nästa gång om vi går vidare, vilket vi gör har jag bestämt! Vi får reda på vilka 5 som har gått vidare på MÅNDAG.
Jag hade ringt mamma före vi gick in bara för att säga att vi har kommit helskinnade fram men det svara inte. Efter vi hade gjort presentationen drack vi varm choklad och kaffe och vi satt i sjukt goa stolar. Men iaf, Sandra O hade hand om min mobil och helt plötsligt sa hon att det började vibrera i den fickan min mobil låg i och då var det min mamma som ringde och jag sa att vi kom fram och att vi hade redovisat och så satte jag mig på ett sätt och då säger Emelie "Martina! Sitt inte så karlaktigt!" haha! När jag berättade det för mamma sa hon att du har den stilen men det tänker ju aldrig jag på :P Men jag är ju ett mellanting.
Innan vi åkte hem åkte vi till EKO då jag skulle köpa solrosfrö åt mamma och så skulle vi äta. Tiden gick och vi började 12.50 och 11.40 stod jag och Emelie i kö, Maria vänta på oss och Therése och Sandra skulle gå till Gina för Therése skulle ha kläder. Vi åt så att vi var klara 12 och före det gick Th och Sandra till Gina för Th hade bestämt sig för en topp hon ville ha och de tog tid på sig medans vi satt i Bernt och vänta. Vi bestämde att vi MÅSTE senast åka 12.15. Jag var duktig så jag gjorde så att ratten låste sig och jag visste inte hur den skulle låsas upp. Th och Sandra kommer och jag får inte upp rattlåset och Th hade glömt hur man gjorde så Emelie fick ringa sin kille och han sa att man ska vrida på ratten och sedan vrida på nyckeln och jag hade ju vridit på ratten men det var stel som en pinne och nyckeln gick inte och vrida. Sedan kom Th på att man ska vrida ratten samtidigt som man vrider på nyckeln och då var klockan 12.25, hehe. Men då kom vi iaf iväg.
På vägen hem var det "disco" i bilen, hög musik. Det dumma är att jag har inga högtalare i baksätet så jag får ha dubbelt så högt där fram för att de där bak ska höra musiken och lyssnar man då på Evanescence skär det sig i mina öronen så jag bestämde mig för att sänka lite. Då hör jag någon säga därbak "Nu sänker hon också!" Det var Sandra. Flera gånger blev det så, haha! Men det var så klockrent, allt annat tjatter hörde jag inte men när hon sa "Nu sänker hon också!" eller "Jag hör inte!!!" Det hörde jag, hihi. När jag gick ur bilen när vi kom till skolan avr jag så gott som döv! Det hade slått lock för öronen! Får nog skaffa högtalare till baksätet hur man nu gör det? :S

Det var min braiga dag :)

Kommentarer
Postat av: CC

Smaaaart Martina att låsa ratten utan att veta hur man låser upp den! 1Q Einstein eller? =P Lattjo att ni gick vidare, grattis =) Jaaaa, skaffa högtalare till Bernt där bak, borde väl folk veta som jobbar där man lagar bilar? Pussaaar

2008-02-23 @ 11:12:20
Postat av: Nicole

Haha, att du skulle misstolka det kunde man väl tänka sig ;D Låter som en väldigt rolig dag och grattis för att ni kom vidare. Får hålla tummarna för att ni kommer vidare ännu längre. Good Luck!

2008-02-24 @ 12:47:56
URL: http://nicolsan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0