Garvar snart ihjäl mig!

Haha, surfade runt lite bland olika hemsidor då jag plötsligt hittar ett klipp med "Benjamin" som spelas utav Björn Gustafsson. Har aldrig riktigt tittat på det innan men när jag såg detta klippet skrattade jag så att jag nästan började gråta!


Erkänn roligt? Såg ni som han flög när karate-killen sparka till på kudden? Eller när han hoppar på bollen? HAHA! Jag vill också hoppa på en sån boll :P

Vill, vill, vill!

Jag vill åka hit i sommar: Någon som vill hänga på?

Nu blir jag nostalgisk, tänker på förra sommaren då jag var uppe hos Nicole och Oscar i Skara. Då åkte vi dit, så kul det var även om det regnade lite och var lite mulet men är man där med rätt sällskap så kvittar det :) Vill åka dit i sommar med! Den sommaren träffade jag också Monkey-Ponkey! :D En vän för livet, helgo kvinna som gillar "Full Frys"! <3

-Märta

Back on track!

Finally så har jag fått tillbaka mitt internet! Men det har faktiskt varit rätt så gött att vara utan det, slippa sitta vid datorn. För när jag är ledig då sitter jag väldigt mycket vid min kära dator! Mamma blir nästan galen, igår sa hon till pappa "Du får ha med dig henne på dagarna så hon inte växer fast vid datorn!" Haha, hade faktiskt inte varit helt fel att vara med pappa på dagarna :D Åskan tog mitt internet i söndagds då det bara small till som bara den och blixtra och hade sig, skiträdd blev jag, haha!

Vad har jag gjort idag?
Jo, jag har KLIPPT MIG! Nä, jag har inte klippt mig själv frisören har gjort det ;P Blonderade mig också, fick ha på mig en sån där påse på huvudet, haha! Så skönt att ha en annan frisyr :) Här kommer också en bild på hur jag ser ut nu:

Nå, vad tycker ni?

Nu ska jag surfa vidare, känns som att jag har kommit väldigt mycket efter med vad som händer i mina kompisars liv för det får jag reda på genom internet på deras bloggar :P

-Märta

Midsommar

Firade inte hemma för en gångs skulle utan iår bar det iväg till Jönköping till Nicoles kusiner Amanda och Mathilda och deras kompisar.
Vi var framme vid 12 i Jönköping sedan åkte vi vidare med buss till stället där alla stugor var. Och det var en väldigt mysig stuga de hade tycker jag. Kul var det iaf på kvällen för då fick jag min lilla "kick" då jag vaknar till och blir helt galen då Marion oftast tror att jag är full men det var jag icke, här ska inte supas! De andra gjorde det men icke jag och det var kanske därför jag vann i armbrytning mot lilla Tomas, hehe! På kvällen då dansa vi och sjöng min favorit låt blev "500 mil" med Mimikry mycket bra låt måste jag säga! Amanda var så übersöt när hon var (lite) full, hihi. När Petra sänkte ljudet på högtalarna och Amanda fortsatte sjönga i en väldigt hög ton som dog ut allt eftersom. Jag och Marion vi dansa vals och även Oscar drog en vals med Marion. Vi spelade också kubb på kvällen bland alla knott - man blev ju för fan uppäten! Jag och Cissi mot Oscar och Marion och M.O vann, grr! Jag vill ha revansch! Några gick och bada på kvällen, två ramlade i med kläderna på och kom tillbaka helt dränkta! Måste ha varit rätt så kallt o bada.
Sen var det nån som trodde att han var rolig och tog Nicoles mobilbatteri det tyckte jag var jävligt taskigt! Nicole var ju helt förstörd, stackarn. Så har jag aldrig sett Nicole, jag började nästan lipa bara för att hon stod och skrek. Det var så otroligt mycket synd om henne. Men som tur var kom han tillbaka och hon fick tillbaka sitt batteri och som tack dränkte hon hans i öl - You Go GIRL! Han gick förbi det rummet jag var i och hörde honom säga "Vad är det med henne, hon är ju helt flippad!" Är det så konstigt? Den personen hade inte jag något gott öga till på morgonen... Jag, Marion och Oscar tog en kvällspromenad vid en liten sjö och bland stugorna, det var mysigt att gå och snacka lite om bl.a. Grisen i SAW som Marion har så kul åt bara för att jag är rädd för den men det kan jag takcka Oscar för, han har skrämt mig så mycket så jag blir rädd för allt. Han skrämmer mig nästan varje gång jag träffar honom :) Igår skrämde han mig också då han stod bakom ett staket när jag jaga honom och jag höll på att hoppa ur skinnet! Men kul är det att träffa Oscar och Nicole men träffar ju inte de så ofta så man får ta vara på de tillfällena då man träffar dem :)
Det var också väldigt kul att tälta med Marion och Cissi. Tälte stank fotsvett och svett, haha! Marion klagade hela tiden men hon bidrog till lite olika dofter hon med ;)

Sammanfattning: MYCKET ROLIG MIDSOMMAR! TACK för en rolig midsommar!

P.S. Bilder finns på min BDB ;)

- Märtan/Basketspelarn/Martin/Vandrande Pinnen!

STUDENTEN!

Martina


"För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenteeeeeeeeeen! Fy fan va vi är braaaaaa!" Den låten sjöng vi många gånger igår, för igår tog jag STUDENTEN. Det mycket efterlängtade dagen!

Dagen började med att jag stod upp kl. 4.oo på morgonen för det var champagnefrukost hos Stina kl. 6.00 och då tänkte jag att nu har ajg nästan 2 timmar på mig, det borde väl räcka. Men icke, jag gjorde iordning mig i sista sekunden så jag kom försent till stationen där jag skulle hämta Maria och Theo stod och vänta på oss när vi kom och vi var hos Stina kvart över 6 :P Men redan då var nästan alla där. Jag var inte direkt hungrig på morgonen för jag hade redan fått i mig frukost så jag drack bara cider och tog kort! "Jag hittar inte min kamera så ni som har ta mycket kort!" Sa både Stina och Moa, haha. Det blev några bilder och kul var det :) Vi skrev också i varandras mösser. Vi skickade runt mösserna och vi var ungefär 25 pers och vi hade 5 penner, lyckat, haha!

10 över 8 åkte vi därifrån och skulle till MTB där jag ställde bilen och hela vägen från Stina till MTB hade vi på högsta volym på spelaren i bilen och låten som rullade om och om ogen var den låten vi skulle springa ut till, The Ataris - The boys of summer, rutan var nere också så alla kunde höra den plus att jag hade en liten flagga på Bernt! "Varför har du bara en flagga?" fråga Oscarsson. "Det fanns bara en kvar när vi skulle skaffa såna." Haha.

När vi kom till skolan träffade jag Nicole och Marion :D Skiiiitkul. Sen skulle vi ta kort så då gick vi ut och väntade och den fotografen vi hade var så tråkig, vi fick inte skrika eller ha händerna om varandra... Tråkgubbe. Men vi fick en bra bild ändå :P Efter det minglade vi runt och då var jag med Marion, Nicole och Cissi och då var vi ute för Nicole skulle röka (Fyyyyy på dig!) och då står jag och skriver i någons mössa och helt plötsligt kommer Anna-Sara, Angelica och Camilla!! :D Kramkalas!!

Vid 10 gick vi in i arenahallen och satte oss på plats och då sjöng dem ramsan igen: "A rikitikitanga!", "Amasamasamasa!" Och så lite till men jag har redan glömt av hur den går :P "Andra sidan är ni klara!" "Jajamensan fattas bara!" Sen var det uppträdanden och lärarna och rektorn skulle prata. Lärarna skulle ge oss råd:
Läraren "Drick mycket mjölk..."
En i publiken "Och sprit!!"
Haha, det kom så klockrent! När rektorn hade förklarat oss till STUDENTER gick vi ut därifrån och mot våra salar där vi skulle samlas med lärarna och får våra betyg och en blomma. Det var riktigt vemodigt för nu kommer man inte sätta sin fot i den skolan mer och inte heller träffa lärarna så ofta som man har gjort. Men man kommer säkert att springa på dem :)

Sedan gick vi bara och vänta på att klockan skulle slå 12 då utspringningen började! Jag och mina kompisar vi stod uppe på rondellen inne i skolan och kollade på hela ledet av treor och så hörde man varje låt som varje klass sprang ut till och ärligt talat så pirrade det rejält i min mage och det var en sån skön känsla när man sprang ut och hoppade på podiet! När vi hade kommit ut var jag på jakt efter mina föräldrar och jag letade efter det plakatet de hade och långt där borta såg jag en skymt av mamma och pappa så då var ajg tvungen att gå ur den där stoooora folkmassan. Då sprang jag på mina grannar som jag fick en ros av och gratta mig gjorde de också :) Efter en stund kom jag ur allt och då sa mamma att pappa hade gått med plakatet under armen, lyckat, det var ju det jag tittade efter när jag letade efter dem, haha! Pelle tog kort på mig och denne gången hade en rulle i :P

Efter det var det tags för mig att åka i mitt studentåk! En Audi A3 Cab, den bilen hade jag velat ha! Smart som jag är satt jag aldrig uppe vid nackstöden i början utan det gjorde jag mot slutet, jag vinka på mina skolkamrater, ropa och skrek gjorde de åt mig, haha! "För vi har tagit studenten!" Efter det åkte vi hem och då posa jag med bilen, mamma ville ta kort på mig när jag satt i den och Dollan satt också i den. Jag körde bilen lite och den var så go och köra!

Sedan började jag att vänta på att kalaset skulle börja. Folket kom vi halv 6 och de var kvar till kl. 22. Riktigt skojsigt var det, jag och Ida spelade Guitar Hero hon blev utbuad några gånger men sen blev hon bara bättre och bättre! Hanna satt vid datorn och spelade dataspel :P Mina grannar kom också, Anton och Oscar och de kom precis i tid för vi skulle äta tårta då. Det var ett kul kalas! Presenter fick jag också :D Två skålar, smycken, pengar, en bok och en liten studentmössa i porslin :)

När de hade åkte ringde Marion precis lagom för hon sa att de ville åka. Vi skulle nämligen ut på kvällen. Så då fick jag åka upp till Nicole och då åkte jag, Cissi, Ewe och en till i min bil ner till Hemköp och då hade vi också på högsta volym! Jag kommer att bli döv! Vi gick först till Stars men det var riktigt tråkigt tycker jag, tur att det var gratis. Emelie kom när vi var på parkeringen då Marion skulle öppna sina presenter. Då frågade hon om nån ville köpa hennes biljett för hon skulle inte gå på Lounge, hon orkade inte. Men vi sa nej då och då gick hon och frågade andra med de hade redan biljett sen kom hon till mig och gav den till mig! Tack Emelie! Men den ska jag betala för! Vi gick in på Lounge och då fick jag en sån där energikick som jag fick på balen. I början var det kul och man träffade sina klasskamrater, några iaf :P
Jag åkte hem före de andra för jag hade inte roligt då och så var jag så enormt trött, hade bara sovit 4 timmar från onsdag till torsdag. Förlåt om jag bara lämnade er! Men det var så skönt att komma hem till lilla Dollan, kände mig så hemsk som bara lämnade henne efter pärsen då det var så mycket folk här och barn, Dollan gillar inte barn. Gött att sova ut måste jag säga.

Bilder finns på min BDB! ;)

-Studenten Märta-Pärta!

Imorgon SMÄLLER Det!

Imorgon tar jag STUDENTEN. Fy fan, va jag är BRA!

Dolly med min mössa!

Balen!

Igår var den den näst stora dagen för igår var det balen! Se där det rimma, sug på den ni! Det var lite ovant att ha klänning på sig men det var jag inte ensam om, haha. På eftermiddagen gjorde mamma iordning mitt hår och så sminka jag mig och jag klarade det själv :P Tjugo i 6 kom jag till skolan då det var väldigt mycket folk där för att se på alla vackra treor. Jag träffade Cissi och Marion först sen kom Nicole och då skulle de ta bilder på oss - mycket skojsigt att stå framför kameran ;) Sen kom Ewe och en till som jag inte kan namnet på tyvärr, lite pinsamt. Och då skulle alla ta kort på oss och då säger lilla Elvira "Kan inte jag få stå där också?" Haha, hon är för söter :)
Sen kom Oscarsson och ville ha en bild på mig sen gick jag och hon till Malin och Robin och då tog jag kort på Malin. Sen gick jag och Malin och Robin runt för att leta upp Johansson och då blev det mer korttagning. Sen skulle Pelle ta kort på mig, mamma och pappa.
Bussarna kom lite före halv 7 och då gick vi på dem och sicket jävla liv de var på vägen dit, redan då var det lite sus i luvan på killarna! Kalle skulle dra en rolig historia och den gick så här:
"Det var en gång och den var grusad!"
Sen skulle de sjunga också så han tar micken än en gång och ropar:
Kalle "Rikitikitaka!"
Alla i bussen "Rikitikitaka!"
Sen var det fler ord på den ramsan som jag inte kommer ihåg och det enda jag tänkte då "Fy fan, jag kommer inte att trivas där på Valand för fem öre!" Men så fel jag hade!
När vi kom dit gick vi av bussarna då gick jag med Anna-Sara och Angelica och då gick vi till entrén där vi hittade Nicole och Marion. Sen gick vi in. I början var det mingel. Efter en stund så fick vi gå in och sätta oss och jag satt bredvid människor som jag inte kände men jag hade sett dem och en kille som satt mittemot mig, typ, han satt och sa många gånger "OJOJOJ!", "OJOJ, vilken jävla kille!" Det var lite roligt. Efter en stund frågar han mig:
"Är du från Älekulla?"
"Näe..."
"Jooo. Nähä, Torestorp då!?"
"Neee."
"Nu vet jag! Öxabäck!"
"Nä, Kinna"
"Va!? Men Pettersson sa att du var från Älekulla, att du alltid åkte den bussen."
"Näe, jag åker aldrig buss."
"Jo, det sa han!"
Han var en rolig snubbe med lite sus i luvan.
Jag måste också säga att det var som en bastu där inne. De sjöng också sina ramsor därinne för att få igång alla lite. Sen åt vi och så. Efter nån timme eller några timmar då skulle man börja valsa. Då blev det rejält tomt bland borden så jag gick ner till Anna-Sara och Angelica och då bestämde vi oss för att gå ut och när vi kom ut sa Anna-Sara till mig att det hade hänt något däruppe i hennes huvud för hon var nog lite full, hihi. Jag och Anna-Sara dansade vals på Avenyn i Göteborg! Då jag var Martin och Anna-Sara var Lars, haha!
jag tyckte att då i början var jävligt tråkigt för det hände inte så mycket men jag hade bestämt att jag ska stanna kvar ända tills klockan slår 3 på mören. När vi gick in har jag för mig att då hade det dragit igång på dansgolvet - PARTY! Jävlar, vilken kick jag fick av det! Vi dansa och sjöng med i låtarna hur kul som helst! Marion trodde jag var full eller att det var något stort allvarligt fel på mig men jag avr ju så glad och hade en massa ENERGI som ville ut!

Vi dansade oss svettiga så vi gick ut en hel del gånger och det kom fram folk till oss och sa hur fina vi var och våra balkänningar och det är bara att tacka och ta emot! Kul att få lite uppmärksamhet!
Vi gick in och dansade igen och hoppade och flög och skrek oss hesa! Så himla roligt det var kan inte sluta le när jag tänker på det! Det var också roligt att titta på killarna när de gick för de var lite runda under fötterna och de hade en sån rolig blick också, haha!

Det var en mycket roligt kväll en så rolig kväll har jag nog aldrig haft när jag tänker efter iaf inte då man har varit ute! Så jag måste tacka alla för en underbart rolig kväll!



P.S. Jag hade gärna gått på bal en gång till ;)

Fler bilder från BALEN kan ni titta på i min Bilddagbok!

-Märta

Så fel det kan bli, haha!

M - Har du hört talas om världens minsta flybolag?
C - Näe...
M - VAGINA AIRLINES: Har bara en ståplats, och tar dig rätt till himlen med bagaget hängande på utsidan.
C - Ojdå, det flygbolaget skulle man nog inte vilja åka.
M - Skojar du eller!?
C - Vadå?
M - Hallå! VAGINA...!?

Efter en stunds tänkande

C - Jaaaaaaahaaaaaa!

HAHA!

RSS 2.0