Ointressant

Idag under UF så var Jörgen från TST och föreläste för oss. Var långtråkigt att lyssna på men intressant ändå. Han starta eget när han var 24 år och har hållit på med detta i 18 år. Så han berättade lite vad man ska tänka på o så. En grej som han sa som jag tycker är väldigt viktigt var att om man ska starta ett företag ska det vara med de som man känner sig trygg med och känner väldigt bra så att man kan prata om allt möjligt och hjälpa varandra, det ska jag komma ihåg.
Var även ute och gick med Dollan på förmiddan innan jag började skolan då hade jag med mig Mimmi för ajg tänkte att jag kanske kan ta någon bra bild, fick till en rättså bra bild men lite suddig, det är ju en vanlig kompaktkamera så jag ska väl inte ha för höga krav. Hittade lite istappar utanför huset som det droppade ifrån så då tänkte jag att jag kanske kan få till en schysst bild med en droppe som faller från istappen. Lyckades också men som jag skrev innan blev den suddig.

Vad händer imorgon då? Har en lektion på morgonen - matte och jag vill ha tillbaka provet! Imorgon har det gått 2 veckor sen vi gjorde det och jag vill gärna ha det före påsklovet! Efter den lektionen åker jag hem, har långrast och jag ska även till tandregleringen och så ska jag lämna mitt CV också! =) Yaaaay! Hade hellre stannat kvar i Borås än att åka tillbaka till skolan... Hade ju kunnat gått på Knalleland då ju och kanske hittat någon topp eller nåt. Men skolfantast som jag är, hehe.


Fan va gött det ska bli med påsklov. Vårterminen är slapp tycker jag det är mest lov och en och annan ledig dag. Hmm, men vad ska jag göra på lovet...? Jag vill åka till Gekås men pengarna börjar tryta och jag har varit där ofta nu men vem har sagt att man MÅSTE köpa något när man är där eller att man måste köpa MYCKET man kan ju bara köpa nån grej.

Pappa har fått låna ett band med roliga historier på och det är några stycken som jag tycker är riktigt roliga t.ex. den och Chihuahuan, haha, och den som handlar om Edvin och Erik.

I 25 år har Edvin och Erik har åkt med varandra till sågverket där de jobbar och så är det ett kryss som de alltid kommer till och Erik är rätt så står och han har en liten bil så då kan inte han vrida sig och titta åt höger då får Edvin titta åt honom.
Edvin har ett litet talfel så när han ska säga att det är klart säger han "K-k-k-k-lart!"
En dag när de kommer till krysset så tittar Edvin och säger "K-k-k-k" o så kör Erik och PANG så krocka de med en bil. När dammet och allt har lagt sig säger Erik till Edvin "Vafan, mena du med att säga klart!?" "N-n-n-nä-nä jag skulle säga k-k-k-larar du det här är du inte dålig!"




Kommentarer
Postat av: Cissi

Hehe, den historien var lite rolig nu efter att ha läst den tre gånger =P

2008-03-19 @ 17:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0