Sjukvården kan ta o köra upp något där solen inte lyser!

Den här sjukvården säger jag bara...

I fredas blev jag biten av Pluto. På lördagen åkte jag till doktorn i Skene och då sa hon att jag ska käka penicelin och i.o.m att det var på lördag eftermiddag är inte Apoteket öppet så jag fick tabletter som skulle räcka tills idag. Sköterskan sa att på måndagen när jag ska hämta ut det lämnar jag bara mitt personnummer. Perfekt för då skulle jag ju in till Borås, alltså idag.
När jag kommer till Apoteket i Borås säger de att det inte finns något där till mig... Hon på Apoteket sa då "De kan ha glömt o lägga in det." När jag åker hem tänker jag att jag provar på Apoteket i Skene men det finns inget där heller. Jag går över vägen, in på Skene lasarett och talar om för dem (redan då är jag lite småtjurig) men då säger damen "Vi kan inte göra något för du är registrerad i Kinna." Hon menar också att doktorn på Skene skickade recept till Kinna vårdcentral som i sin tur skulle ha skickat det till Apoteket, vilket de inte har gjort.
Jag går ut från Skene lasarett, asförbannad, och åker till Kinna vårdcentral. Denna gången förklarar jag allt och de hade inte fått något papper eller recept på att jag skulle få penicelin. Så kärringen till doktorn hade "glömt" att skicka det till Kinna! Inte undra på att jag fick åka runt som en dåre! Fy fan va arg jag var! Det som gjorde mig mest förbannad var 2 saker:

1. Doktorn "glömde" och skicka det.

2. När sjuksköterskan säger "Vi kan inte göra något för du är registrerad i Kinna." Om jag hade varit döende hade de sagt så då också!? På doktorn verka det ju som att det var viktigt att jag skulle få det där penicelinet men det var det tydligen inte...

Hur som helst så ordnade MIN vårdcentral det så jag fick mitt recept skickat ut till Apoteket och sen åkte jag till Apoteket till Kinna och hämtade ut de där tabletterna. Sen var det klart och det tog mig bara 4 timmar att få ut några tabletter :)


Hur många gånger har jag skrivit Apoteket i detta inlägget? HAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0