Backyard Babies i Gislaved!



Igår hade jag gått hela dagen med ett leende på läpparna och ett gött pirr i magen och längtade som bara den efter att få åka till Cissi och därefter mot Gislaved för att se Backyard Babies!
Jag kom till Cissi i tid! Jag var där lite efter 7 på kvällen och vi båda hade stora leenden i ansiktet! Halv 8 bar det iväg mot Gislaved! Vi hade Cissi Byb-skiva som spelade om och om igen i bilen och vi längtade som bara den efter att få se dem Live men jag kan säga er att när vi kom fram försvann den glädjen men bara för en liten stund som tur var. Cissi hade nämligen glömt sitt ID-kort, hehe. Men jag tänkte att vi kommer nog in ändå. Men nej då Ordningsvakten sa "NEJ" och vad skulle vi göra? Vi ringde till Cissis mamma och hon sa att vi skulle leta upp en polis så då åkte vi på polisjakt men istället hittade vi affischer, hehe. Sen ringde Cissis mamma igen och sa att vi kan mötas halvvägs alltså att vi ska mötas i Svenljunga och då skulle hon ha med sig Cissis ID och det tyckte jag var väldigt snällt utav Marita att ställa upp på att köra så. Så då åkte vi till Svenljunga och vi hade gott om tid MEN jag svängde åt fel håll och jag körde 2,5 mil åt fel håll, haha! Marita ringde och undrade var vi var och vi visste ju inte var Nittorp låg och det var där vi var men vi vände och körde tillbaka och då mötte vi Marita och vi fick Cissis ID och hon sa att jag hade svängt fel och jag kunde inte förstå för jag var bombsäker på att jag skulle svänga åt höger i krysset. Men när vi åkte tillbaka och kom till det krysset kollade jag på skyltarna igen och nog fan pekade pilen åt vänster och inte höger som jag hade fått för mig. Fan va vi garva åt, haha! När vi åkte mot Gislaved, igen, sa Cissi att det skulle bli så gött att köra upp ID-kortet i ansiktet på kärringen, haha. Klockan var halv 11 när vi kom till Gisleparken och då hade Byb spelat i en halvtimme, trodde vi. Men när vi kom in och kollade på scenen var det inga där... Bara gubbar som grejade med ljudet och sådant så vi ställde oss längst fram fast lite åt höger så vi hade perfekt utsikt när Dregen skulle stå där ;) Kvart över 12 gick de på scenen och vilket jävla drag det blev! Vi stod nära högtalarna så det vibrerade i byxorna hela tiden och ibland kändes det som att det blåste på en! Och jag som är smart glömde mina öronproppar men det glömde jag av när jag fick se BYB! Vi hoppa och sjöng med i låtarna och jag tog en jäkla massa bilder på Dregen!
Jag blir så glad när jag ser Byb Live! Och de är ett utav mina favoritband och det får jag bekräftat varje gång jag ser dem Live! Den energin de har på scenen och låtarna är så bra! Som Cissi sa "Denna spelningen hamnar på min topp 3 lista!" Vi har ju bara sett dem 3 gånger, haha. Nu vill jag se dem Live igen. Denna gången fångade jag inte heller något plektrum, det kom två st nära mig men killen som stod bredvid mig tog bägge två. Han stod före bakom mig och när han hoppade i takt med musiken var det mer som att han jucka mot mig och det var lite skumt men jag flytta mig så han stod vid sidan av mig istället. Cissi lipa nästan när de spela Nomadic (Rätt?) hehe.
När de hade spelat klart skulle vi shoppa lite! Cissi köpte en sån gul Byb-t-shirt jag har och jag köpte ett linne som Cissi har fast jag köpte ett vitt! Äntligen har jag fått mitt vita Byb-linne! En snygg påse fick vi också!
När vi skulle hämta ut  min jacka och Cissis tröja var det en kille som kom och bara sträckte sig över bänken och ryckte till sig en plansch! Och jag och Cissi såg att det var en stor Byb-plansch lite längre bort så när inga som jobbade där såg mig "råkade" jag ta den planschen, hehe. Jag berättade det för Marion och då sa hon att jag som brukar vara en sån liten ängel kanske inte är en liten ängel haha. Sen åkte vi hem men jag var tvungen att varva ner lite före jag skulle köra hem oss för jag var så uppskruvad och glad och trött på samma gång! Jag var halvt döv också bara för att det var så hög volym där inne. Jag hörde konstigt också för när Nicke prata trodde jag att han hade andats in helium för han fick en så rolig röst och det fick Cissi också! Jag såg värsta snygga bilen också på parkeringen, gud va snygg den var och den lät så gött också! Den var lite lik bilen i "Dukes of Hazzard" och den bilen är snygg.

Det gick fort när vi åkte hem eller vad säger du Cissi? Hehe. Vad jag somnade gött, vi var hemma lite efter 3 idag på morgonen och det var så skönt att lägga sig och sova efter en så bra kväll!

Tack Backyard Babies för en jävligt bra spelning och TACK Cissi =)

P.S. Kolla in alla bilder på min Bilddagbok ;)

Kommentarer
Postat av: Miss Dregen ;)

Haha, åh herre jävlar vilken kväll! Måste säga att jag hade höga förväntningar och hela skiten höjde ALLA kommande spelningar med Babies som vi ska på rejält! Vilket röj eller? Vilka vackra skapelser de är =) Så bra, så bäst. För att inte tala om heeeta, även om de börjar bli till åren. Har sagt det innan och säger det igen, Dregen blir nog fanimig hetare med åren! Tack underbara lilla Märta-Pärta för den sjukt bra kvällen. Tror nog inte att den kunde vart bättre även om det blev lite strul, eller vad säger du? Du, jag och vårat Backyard Babies <3

2009-03-02 @ 17:46:50
Postat av: sabina

sv: haha tur ni fck tag i hennes id. haha fna dom va så jälva bra. verklien bätre dra i gislaved än i jönet. fastdom va sjuka då iochförsej..:P

2009-03-02 @ 21:31:28
URL: http://highlights.devote.se
Postat av: sabina

sv: tackar tckar hr hur många som helst. :P

2009-03-05 @ 23:07:45
URL: http://highlights.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0