2008

Snart är det nyår och då är det väl dags att sammanfatta året 2008. Det har varit ett väldigt händelserikt år kan jag säga och inte likadant som det förra, men å andra sidan inget år är sig likt.
Men det har hänt så mycket under detta året och jag har ingen lust att skriva ner allt men jag kan skriva ner de 3 BÄSTA grejerna som har skett under detta år.

På första plats hamnar självklart STUDENTEN!
Den dagen som alla ungdomar har längtat efter ända sen de började skolan, kanske inte jag för jag har inte tänkt på det så mycket eller gjort en så stor grej av det men det blev en väldigt stor grej just den dan för då slutade jag skolan! Så glad och pigg har jag nog aldrig varit en morgon! Och haft klänning, helt otrooooooligt! Att springa ut från skolan till musik med sina klasskompisar, det är inte ofta man gör det! En härlig känsla de, en känsla som jag inte kan beskriva riktigt, den måste iaf upplevas!

På andra plats kommer BACKYARD BABIES!
Det har blivit en tradition att se dem varje år. Och det blir bara bättre och bättre för varje gång! Första gången jag såg dem stod jag inte så långt och inte heller så långt fram men detta året stod man nästan, nästan, ända framme vid staketet och fick se en svettandes Dregen, Nicke, Johan och Peder - gudomligt! Och det bästa av allt var att jag fick se dem med världens bästa kompisar - Cissi och Marion! Ni anar inte hur ofantligt mycket ni betyder för mig <3

På tredje plats kommer... Det vet jag inte, det finns så mycket att välja mellan men det får nog bli RESA.

För en gångs skull har jag åkt lite hit och dit och till ställen som jag aldrig trodde att jag skulle åka. Först var man hos Marion nere i Olofsbo som också har blivit en tradition, en väldigt bra tradition för då får man umgås med Marion och Cissi!
Sen har man varit i Jönköping och firat midsommar vilket var en upplevelse! Se en massa ungdomar dricka och röka så man nästan blev förgiftad, skoja bara! Ligga i ett tält som luktade fotsvett och svett - yummy! Och på kvällen bli en helt galen och jag måste också skriva, kanske inte en så intressant grej, men jag har sett ett överfullt dass! Haha, äkligt!
Jag har också varit i Skara och firat lilla Monkey-Ponkey! Det var jättemysigt! Hon blev säkert glad för all choklad hon fick, haha.
Jag har också åkt till ett ställe som jag aldrig trodde att jag skulle åka till - Gotland. Tack vare att Cissianen frågade om jag ville följa med och fira hennes kusin! Det är nog den bästa resan efter Olofsbo ;) Gotland gillar, det är ett mysigt ställe och så fick man träffa en så skön familj. Haha, jag förstår varför Cissi gillar den familjen!



Gott Nytt År!

En fundering

Vet ni vad jag funderade på häromdagen? Kycklingar. När man tänker efter riktigt noga, alla vet ju att ett ägg består av äggvita och en äggula. Men det som är lite läskigt det är att det kan bli en kyckling utav det. Hur egentligen? Hur kan det bli en kyckling med organ och allt utav det som är i ägget? Det är rätt läskigt när man tänker efter, det tycker iaf jag.

Ibland på somrarna då det är varmt ute tar jag en filt och lägger mig i gräset och tittar upp mot den blåa himlen och går in i mina egna tankar. Då brukar jag tänka på en grej som är läskig och det är att det finns ett universum högt ovanför molnen, där det är svart och några andra planeter och rymdstationer som flyger omkring däruppe. Och vi flyger ju också omkring där uppe. Just nu ryser jag av själva tanken. Hua!


Jag och mamma i Gbg

Idag drog jag och min kära mor in till Gbg med buss! Det var jättekul och det var jättemysigt där inne speciellt med de där små bodarna eller vad man ska kalla dem som de hade smycken och handgjorde grejer i! Fick shoppat lite också, hehe, inte bra men va fan spelar det för roll, enligt Cissi är det bara papperslappar eller var det hennes bror som sa det?
Jag hade hittade en t-shirt inne i en ny affär som jag aldrig har varit inne i tidigare, "monki" heter den och kan ni gissa vem jag tänkte på när jag gick där inne? Jo, lilla Monkey-Ponkey som jag saknar så mycket! Sen köpte jag ett halsband också, en ny mössa bara för att mamma gilla inte min, haha. En film "Vi hade i alla fall tur med vädret" sen köpte jag nog inget mer eller jo en plånbok också!
Det var så skönt att gå där i Nordstan med mamma idag och inte tänka på något annat än bara just då!

Det var min braiga dag!

Gotland, Gotland, Gotland!

Har så mycket som jag vill skriva om nu när jag har varit på Gotland för första gången MEN när jag har mycket som jag vill skriva så blir det pannkaka av allt ihop... Men jag ska försöka få någon ordning på det.

Nu har ajg alltså varit på Gotland för första gången med världens bästa Cissian! Är så glad för att hon frågade om jag ville följa med och jag har inte ångrat mig en sekund att jag följde med! Åker gärna dit en gång till ;) Vi bodde hos Cissis kusin med hennes familj och jag måste säga att det är en supermysig familj verkligen, dem gillar jag jättemycket och det var jättekul o träffa dem för jag har hört så mycket bra saker om dem från Cissi. Men jag tyckte synd om pappan som fick vara där med 7 tjejer, haha.

Vad har jag nu gjort på Gotland då?

Jag har fönstershoppat, shoppat, träffat nya mysiga människor, dvs Cissis kusiners familj! Jag har tagit 400 kort, jag har sett Ringmuren, jag har åkt båt 2 ggr! Jag har fikat på ett jättemysigt café vid namn Skafferiet. Jag har sett 2 kändisar! Mojje och Mathias Holmgren. Lite coolt :P

Nu har jag sammanfattat den resan rätt så bra och vill ni se bilder får ni gå in på min bdb :)


RSS 2.0