Regn, regn och så lite mera regn

Om man ska sammafatta den lilla trippen vi gjorde med ett ord så är det ordet REGN.
Det regnade när vi åkte,
det regnade när vi kom dit,
det regnade hela natten och
det regnade när vi åkte därifrån...

Jag stod upp kl. 7 på morgonen och åt min frukost, duscha och packade ner det sista. Vid 9 åkte vi och Dollan den lilla fröken åkte ju också med och hon hade det så bra att hon fick ha med sig sin säng och i denna bilen kan man fälla ner ett utav baksätena och då gjorde jag det och så hade hon sin säng där på och kunde även gå mellan bagaget och baksätet - LYX!

Vi åt lunch på ett ställe som låg precis vid Vättern och de portionerna vi fick var verkligen, som pappa säger, till en skogshuggare! Jag tog en hamburgertallrik med pommes och det var en 150 g hamburgare och jag visste inte att den var så stor men nu vet jag det, helt otroligt att jag fick i mig den!

Runt halv 2, 2 var vi framme i Askersund så vi checka in på hotellet och satte oss i rummet och det var ett litet rum ska jag säga eller så är så att jag är så van vid rummen på Ölands hotell. 3 sängar tog upp hela rummet och så var det en liten smal gång mellan sängarna och bordet, haha. Mamma fick sina presenter i.o.m att hon fyllde år i måndags. Glad blev hon =) Sen gick jag och mamma till stan när det regnade. Men som mamma sa att man kan ju inte inne bara för att det regnar. Så vi gick runt där, mysigt lite City men det var inga så värst roliga affärer, kanske för mamma men inte för mig =P Men jag hitta lite ändå; En bok (tro det eller ej!) "Gossip Girl", ett par nya Converse (snygga!) och en liten glasgrej som ser ut som en tvättbjörn eller nåt =P

När vi var tillbaka kollade vi på tv och jag lekte med Dolly men det keligaste var att vi bara hade skogkanalerna - 1, 2 och 4. Jätteroligt. Sen hittade jag att man kunda kolla på nya filmer men det fick man betala 60 spänn för. Kunde de inte ha bjudit på det - snålt! Ölands hotell är mycket bättre!

Nästa dag åkte vi hem och det regnade ända tills vi kom till Ulricehamn och det var verkligen gött att komma hem! Borta bra men hemma bäst! Nästa år vill jag hellre åka till Öland, jag saknar Öland och fiskarn som vi alltid pratade med på morgonen, störtskön typ!

-Märta-Pärta

Kommentarer
Postat av: Cissi

Nämen, regn som är så mysigt ^^ OR NOT! Snart kommer du och Marion, fan vad jag har saknat er! Kommer att bli kanonmysigt o träffa er =) Snart ärre Liseberg med, och Takida och Backyard Babies =D

2008-08-06 @ 19:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0