Studentmössa!

Japp, idag provade jag och min klass ut våra, alldeles egna, studentmössor! :D Och gissa vad det står på min!? Jo, Märtan hihi, funderade på om det skulle stå Märta-Pärta istället men jag visste inte riktigt då så ni som läser den får gärna ge förslag på om det ska stå Märtan eller Märta-Pärta för det går nämligen att ändra :) Jag beställde tjejpaketet och om jag kommer ihåg rätt så i det paketet får man med Penna i etui, visselpipa och ett par trosor där det står "Student 2008" på baksidan och så kan man även skriva något på framsidan, sitt namn eller nått annat. Hon som var där och informerade och hjälpte oss sa att en hade tydligen skrivit "Välkommen in" haha! Champagne-glas ingick också sen kanske det var något mer men det komemr jag dessvärre inte ihåg.
Lite dumt att man ska prova studentmössor nu, nästan ett år före man ska ta studenten för det får en att bara längta mer och mer!!!! Och jag kan säga er att jag längtar som FAN efter studenten!! :D Ska bli så jävla gött att slippa skolan, läxor och dåliga lärare!! Men lite sorgligt också för då kan man ju inte skåpterra något mer :P haha, det kommer jag att sakna och att träffa kompisarna, fast det gör man ju på fritiden ibland men i skolan så kan man träffa de varje dag om man har tur. Även om jag bara ser Cissi, Marion eller Nicole så räcker det för mig för jag blir glad bara av att se dem men jag blir ännu gladare om jag är med dem! :) Jag hoppas verkligen att jag inte tappar kontakten med nån utav dem sen efter studenten och alla börjar jobba o sånt... Det vill jag verkligen inte göra för ni är de bästa väninnor man kan ha ska jag säga er <3

Örk, jag har matte C prov på onsdag... Hade matte idag och jag tänkte nu ska jag jobba som fan och fråga om hjälp så fort jag behöver hjälp och det gjorde jag men va fan det där j*vla läraren (ursäkta ordvalet) kom aldrig, jag satt med hande uppe i luften säkert 15-20 minuter!! Och jag var före de 4 andra som också räckte upp handen och de jag satt med sa när han var på väg till en annan "Men hallå Martina har räckt upp handen längre än dem!" Men nä då det hjälpte inte, han gick till de andra blir lite småtjurig så jag visa fingret mot honom lite diskret men ingen såg det som tur var haha, men blev jävligt tjurig!! Det är hans fel om jag får IG på provet!! haha! ;P MEN jag klarade mig bra ändå, jag har nu räknat matte och det går framåt :) :) Jippie! Vi får ju ha med oss en "fusklapp" till provet, det har läraren sagt att vi får. Ett helt A4 både fram- och baksida... :P

Men dagen har inte bara varit pest och pina ;P Träffa Nicole o Marion idag, fick värsta jättekramen av Nicole bara för hon var så glad av att ha sett Söder och Affe :P Käften gick i ett på na likaså Cissis när jag åt med henne idag, herregud värsta racerfart fast i munnen istället! Nästa år vill jag hänga på och åka till Gbg o se dem :)

Var även på körskolan idag och gjorde färdigt mitt sista dataprov som jag KLARADE :D Hade ju köpt hem 10 st dataprov för att göra de hemma och jag hade klarat 3 av 4 när jag hade ett dataprov kvar och jag hade bestämt mig för att klara Fordonstestet, jag personligen tycker den var svårast. För att bli godkänd ska man ha 63 av 70 och jag gjorde testet och tänkte "Jamen det måste ha gått bra" har fått för lite de andra 4 gångerna jag har gjort och gissa vad jag får!?!?!? 62 av 70 och jag ba "Nääääääääje!!" haha, snopet som fan! Men idag klarade jag det på körskolan så då fick jag börja med repetionprovet och det ska vi inte tala om. Det gick pissdåligt haha!! Blir mycket plugg ;P
Men det är bra att jag håller på med sådana prov nu tills jag ska ha uppskrivningen, då kan jag ju itne glömma nånting hoppas jag ;P hehe!

Så, nu ska jag ta om vad jag gjorde i lördas (beundrar verkligen de som kommer att läsa allt detta!) I lördas var jag med pappa och jagade, har ju egna jaktkläder som är GRÖNA och inte de andra kläderna jag hade innan som inte var några jaktkläder och de var röd-vita, kamouflerades (har nada koll på den stavningen ;P) inte så bra då ;P Men iaf, jag, pappa och jaktlaget gick ut till våra jakttorn och satte oss och vänta, han som är ledaren har en så goo jakthund :) Värsta kelhunden men hon var ute o sprang och skulle sniffa upp älgar och oss :P Men jag och pappa satt i jakttornen och jag tänkte nu kommer la jag frysa ihjäl för det var svinkallt även om jag hade varma kläder på mig men ändå, jag tyckte det var så tråkigt men rätt som det va så börja det skälla framför oss inne i skogen där vi satt och då vaknar man till och man kunde höra att hunden skällde på en älg för man hörde när den sprang. PANG! så hade en annan i jaktlaget skjutit en älgkalv och det var tydligen den som hunden hade skällt på! Assköj att det blev något, inte kul om ingen hade skjutit något. Och det roligaste var att jag fick köra pappas bil :D Med SLÄP! Första gången och hur kul som helst! :D Fick köra släpet med Älgen och allting, fast jag backade inte det gjorde pappa :) Men kul ändå! haha!

Detta är nog allt som jag kunde komma på o skriva för denna gången, ha de gött och glöm nu inte att ge förslag på om det ska stå Märtan eller Märta-Pärta på min studentmössa!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Vi får inte tappa kontakten, det KAN bara INTE hända! Bästaste muppisarna i heeela vida världen ju [v]. Jag läste faktiskt hela bloggen, den då =P Lät ju faktiskt t.o.m kul det där i lördags ju =) Hmm, svårt val, du är ju både Märtan o Märpa-Pärta, men Märta-Pärta låter nog ändå sötast =) Älskar dig, min piggelin! (L)

2007-10-15 @ 22:19:36
URL: http://nicolsan.webblogg.se
Postat av: Cissi

Håller helt och hållet med Nicole! Det finns inte ens att vi skulle kunna tappa kontakten... Det är ju helt otänkbart! Faan vad jag längtar tills Studenten =)... Oh va kul det ska bli, eller vad? Oj, vilket svårt val... Märtan eller Märta-Pärtan... Jag tror nog att jag skulle valt Märtan =)
Urk på den där lärararn, visa fingret så han ser det nästa gång! LÅter lite som Ing-Britt, du vet man kunde ropa o skrika på henne, men hon dissa en totalt! Kommer oxå sakna skåpterrorn, men vi kommer la på ngt annat terra istället =P Haha, typ varandras lägenheter =P Jag har lätt läst igenom bloggen =D Du borde blogga lite oftare tycker jag, alltid kul att läsa =)

2007-10-15 @ 23:07:06
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: Jimmy

Jao tecknat är gottans, ja den lille rosa saken e coolast :D

2007-10-17 @ 12:03:36
URL: http://wanko.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0