Hoppsan...

Jag gjorde det visst igen. Jag läste ut den adnra boken i Twilight serien på bara några dagar, hehe. Men det är helt sjukt att man kan bli som förtrollad av en bok, beroende. Då man bara läser och läser. En timme är ju ingenting när man läser en så bra bok!
Denna andra boken var riktigt bra jag t.o.m lipa, men det var faktiskt lite sorgligt! Och så som författaren beskriver allting, hon beskriver alla känslor så bra.

Denna boken handlar om Edward och Bellas kärlek, en omöjlig kärlek.

Nu när denna boken var så bra har jag väldigt hööööööga förväntningar på filmen!

Coolaste videon

Backyard Babies har gjort en ny video till låten "Degenerated" och jag måste säga det är den coolaste videon Backyard Babies har gjort, det är den coolaste videon jag har sett på länge faktiskt! Diggar att den är animerad! Det är bara en teaser men det är väldigt bra!

Degenerated teaser



Vad tycker ni, bra eller hur!? :D

Duktig

Känner mig riktigt duktig idag faktiskt! Sen jag kom hem från sjukhuset har jag inte gjort så mycket på dagarna mer än att jag har slöat på dagarna. Men idag var det inte som alla andra dagar!

Idag har jag:

  • Varit ute o gått med D.
  • Dammsugit hela övervåningen.
  • Skrivit en massa CV.

Så fort jag ser ut som vanligt ska jag ut med mina CV och lämna dem och då kommer jag att känna mig ännu duktigare!

Gissa vad!? Igår kom mina 2 efterlängtade böcker på posten, 2:an och 3:an utav Twilight-serien! Igår läste jag nästan 200 sidor. De böckerna går hur lätt som helst att läsa. Min Byb-bok som jag har haft sen förra sommaren har jag kommit hälften i... Skäms nästan bara för Byb är ett av mina favoritband!

That's my day so far.

"Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer.

LÄS DEN OM NI INTE HAR GJORT DET! Jag gillar verkligen den boken. För en gångs skull har jag hittat en bok som jag verkligen gillar att läsa, som gör så att jag bara kan läsa vidare och tiden bara flyger iväg. Läste ut boken på bara 4 dagar, hehe. Slutet var så spännande!
När jag hade sett filmen hade jag en massa frågor i huvudet bara för att det var vissa grejer som jag inte fatta i filmen men nu när jag har läst boken fick jag svar på mina frågor. Vissa delar i boken var inte alls samma som i filmen. Men boken är bra på sitt sätt och filmen är bra på sitt sätt.
Den boken passar iaf mig perfekt och filmen med (CC kanske förstår vad jag menar och då håller du käft!)

Jag lånar lite text och en bild från cdon.com så ni får veta vad den handlar om för jag är inge vidare på att beskriva vad en bok handlar om. Men i detta fallet hade jag nog kunnat gjort det, hehe.



"Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom." BELLA SWAN Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. OM JAG KUNDE DRÖMMA är en intensivt sinnlig och utomordentligt spännade kärleksroman.

Visst låter det bra!?

Glada nyheter

Var inne på käkkirurgin idag för att ta bort stygnen i käften. Det gick bra! Sen berätta han också att jag slipper ha gummiband på dan! Jippie! Nu kan jag prata ordentligt. På kvällen ska jag ha gummiband men jag slipper iaf ha dem på dan! Very happy!

Men (så kom men:et) jag får käka potatismos i 4 veckor till. Läkningen tar ca. 6 veckor i.o.m att benet har varit av. Det är precis som att jag skulle ha brutit ett ben, läkningen tar så lång tid. Så det betyder att jag inte får tugga eller gapa för mycket nu dem här 4 veckorna som är kvar av läkningen och det betyder också att jag inte får käka smörgåstårta den 10:e februari och att jag inte ska gå på Backyard Babies-spelningen! Jag som hade sett framemot det så mycket! Ville ju se Dregen och de andra rocka loss! Äh, får väl se dem sen, kanske får åka lite längre men det skiter jag i för jag ska se dem minst 1 gång om året!


Marion och Cissi

Idag har jag inte gjort så mycket. Ovanligt eller hur? Hela förmiddan läste jag min bok (medans mamma var iväg med Dollan för D skulle klippas så nu ser hon ut som en råtta) och nu har jag läst ut. Även om jag har sett filmen så var boken så spännande på slutet, visste vad som skulle hända men ändå. Boken är snäppet bättre än filmen faktiskt! Hoppas att de 2 andra böckerna kommer snart, hehe.

Runt halv 1 kom Marion och Cissi! =) Det gjorde mig glad! Vi var ute och gick med D, mysigt och gå där i skogen med mina allra Bästa Vänner <3 När vi kom in igen ville Marion spela Buzz, hehe, jag fick dagens garv bara för att jag vann över Marion med 50p och hon som så gärna ville vinna och vann nästan, haha! Va jag garva, inte så bra och garva med tanke på min mun men den överlevde, haha!

Nu ikväll gjorde jag om i min bokhylla lite. Tyckte det var på tiden. Hade alla mina filmer längst ner och nu har jag flyttat dem högst upp, slipper jag böja mig, hehe. När jag flyttade mina böcker hittade jag grejer bakom dem som jag hade glömt av, hade nämligen gömt några grejer där så att ingen skulle se dem, haha. Men nu ser det lite bättre ut i min bokhylla iaf.

Ahh, det är så kul och träffa Marion och Cissi nu när jag kan prata lite mer och inte är så svullen. För jag har verkligen saknat dem när jag inte har kunnat träffa dem. Sjukt verkligen att man kan fästa sig så vid två personer (vi är inte ihop även om det kanske låter så men de betyder så mycket för mig!)

När man går hemma och drar benen efter sig

Hmm, det finns inte så mycket att göra när man är så här. Fick reda på förra veckan att jag kan äta vad som helst om 6 veckor. "6 VECKOR!" tänkte jag, måste jag vänta så länge på att få käka pizza! Jag har iaf bestämt mig för att så fort jag kan äta vad som helst ska jag käka pizza och det hoppas jag att Marion inte tackar nej till!
Det hemska med att va sån här i munnen är när man känner matos eller när man ser mat på reklamen, när man ser sån mat som jag inte får äta just nu. Tortyr! Har käkat mos i snart en vecka, haha. Blir lite ensidigt men jag har ju överlevt för jag sitter ju här och bloggar. "Det som inte dödar det härdar" som pappa säger eller så kan man säga som The Joker "Det som inte dödar gör en bara underligare."

Igår fick jag iaf en mycket bra bok på posten som jag hade besällt från cdon.com. "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Den är jättebra verkligen men det kanske beror på att jag redan har sett filmen och vet som ska hända hela tiden. Men så fort jag har läst ut den ska jag beställa 2:an och 3:an! När jag läser boken ser jag filmen framför mig hela tiden så det är som att gå på bio igen, haha. 29 april kommer iaf filmen ut och gissa vem som ska köpa den då!? Hehe.

Igår tittade jag på Let´s dance och det är rätt coolt att Världens Starkaste Man är med och dansar och att han kan dansa också! Förra veckan blev Tony kär i Magnus, haha. Höll på att garva ihjäl mig! Laila tycker jag är grymt bra, vilken energi och som hon dansar! Heja Laila!

Vad har jag mer gjort när jag har gått här hemma? Spelat Buzz men det är inte kul själv. Men Marion tittade ju förbi för ett par dagar sen och då spelade vi det och det var jättegulligt av Marion att komma hit och hälsa på! Men jag skratta lite för mycket så sen på kvällen bara det värkte men jag fick iaf träffat Marion lite!
Saknar lilla Cissi också och Marion saknar jag också. Det är väldigt konstigt när man inte kan ringa och snacka med dem eller hitta på saker med dem, men om några veckor så då jäklar!!

Vet ni vad jag tänkte på häromkvällen innan jag skulle somna. Jag vill ut och resa, allså flyga till nåt ställe och se mig omkring! Kan ni tänka er att jag har tänkt på sånt jag som helst bara vill vara hemma!? Men jag vill faktiskt det, det ser så kul ut och flyga. Tänk och flyga iväg till något ställe med sina kompisar och hitta på något? Det låter inte helt fel tycker jag!

Aaah, vill spela The Sims 2 men det går ju så otroligt segt och grafiken är åt helvete. Datorn gick mycket snabbare innan jag installerade The Sims spelen. Min dator är kanske för klen? Vad vet jag...

Nä nu ska jag läsa min bok och käka glass!


Avenged Sevenfold - Dear God

Käkoperation 2

15 januari gjorde jag mig andra käkoperation och vilken lättnad det var när jag vaknade upp och hade gjort operationen, så jävla gött! Men jag hade faktiskt lite roligt före operationen också. Precis innan operationen får man en lugnande tablett. Väldigt vra måste den ha varit för jag koommer inte ihåg att jag åkte ner till operationssalen men jag kommer ihåg att jag sa "Vad tar lappen med sig när han flyttar?", jag skratta så mycket så jag orkade inte häva upp mig på bordet. Sen har mamma berättat lite också, jag grät och jag skrattade och så sa jag tydligen "Ett sånt här piller skulle man ta innan man går ut!" Haha!
Men nu är jag iaf hemma, kom hem i lördags. Svullen som bara den och prata kan jag knappt för jag har ihop käken med gummiband men jag har ett jättefint bett nu iaf! När jag vaknade upp efter operationen bet jag ihop lite lätt för att se om jag kunde få igenom tungan men det fick jag inte! :D


Guldbaggegalan

Jag och mamma tittade på det och då dök detta roliga upp.


Dejt

Igår var en supebra dag måste jag säga för jag var på "dejt", haha. Jag och Cissi var på bio i Göteborg. Vi såg Twilight eller ja, det är jag som har tjatat om att jag har velat se den filmen så länge och äntligen så har jag fått sett den med VÄRLDENS BÄSTA CISSIAN!
Vi gick runt i Göteborg lite innan filmen börja och då tänkte vi att vi kan gå till Götaplatsen men så långt kom vi inte för vi hittade en skateaffär som vi gick in i och vi var där inne en liten stund, hehe. De hade ju så fina skateboards och skor och t-shirts och tröjor och mössor. Sen shoppa vi lite på Netto och sen tjöta vi lite med Marion innan vi gick in i biosalongen!

För er som inte har sett Twilight då har ni missat något! Så bra den var en typisk Märta-film tycker jag, passar mig perfekt! Och han vart ju inte fuler heller ojoj! Ärligt talat så är det den bästa filmen jag har sett, just nu är den på plats nummer 1. Det är nästan så att jag vill se den igen.

"Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma. Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara."

Mycket bra är den iaf! Och tack Cissi för en bra dag!

RSS 2.0