Party!



Igår hade jag min 19-årsfest fast jag fyller egentligen år imorgon. Men iaf runt kl. 18 anlände alla människor, Oscar kom en och en halv timme först. Jag hämtade honom vid stationen och då letade jag efter en blont huvud men jag såg inget sen kom jag på att han har ju klippt sig, haha. Han passar jättebra i den frisyren måste jag säga!

Vi pratade ända tills att alla hade kommit för då blev det dags för SMÖRGÅSTÅRTA! Mumma! Robin hade tagit med sig sådana där tutor (kommer inte på va de heter) och saker som smäller. Det smällde och lät som att det var en massa elefanter vid matbordet! Marion åt ingen smörgåstårta utan hon åt en halv baguett med smör, skinka och tomat, hehe.

Sen tyckte alla att jag skulle öppna presenterna och det tackade jag inte nej till! Fick jättefina presenter måste jag säga! Parfym, t-shirt, godis, en liten geting som var tovad, en rubiks kub, Coca Cola light (hoppas att jag inte har glömt något eller jo det har jag men det var med flit, haha).

Från presentöppningen tills att vi skulle åka tog vi kort, tjöta, spela TWISTER, spela GH, tog lite mer kort och lyssnade på musik. Det var fullt upp hela tiden och jättekul!

När kl. slog 22 åkte vi till Borås för vi skulle gå på Swing hade jag bestämt. Och jag förstörde Marions liv bara för att jag inte ville att någon skulle dricka i min bil men det gick bra ändå, hon fick dricka när vi hade kommit till Borås. Ingen utav oss hade varit på Swing så vi visste inte vad som skulle vara där inne. I bilen dit sa Marion "Det är säkert bara en massa gamla gubbar!" Men det var det inte, det tog knappt 10 minuter innan Marion hade hittat en, haha. Det var en roligt ställe Swing och dit hoppas jag att vi går fler gånger! Vi dansade nästan ända tills det stängde men jag vart så trött på slutet att jag höll på och somna och Camilla var också jättetrött så vi åkte hem.

En annan rolig grej med gårdagen var att Glenn kom eller rättare sagt Nicole åkte och hämtade Glenn och det var kul att träffa han igen för jag har inte träffat honom på skiiiiitlänge! Samma goa humor!

Det var så jäkla gött och komma hem coh lägga sig och sova men det kommer bli ännu goare ikväll för då får jag sova i MIN säng!

Jag måste ge ett stort tack för presenterna jag fick och så kul har jag inte haft på länge! Tack för en perfekt kväll, natt och morgon!

Folkhögskola? Gotland?

Jag har redan bestämt mig för att gå i högskola om något år eller två men jag vill inte välja fel... Men nu kom en jägarkompis med ett nytt förslag - folkhögskola. Det som lockar mest är att man kan bo på en folkhögskola!

Frågor som jag ställer mig:
"Skulle jag klara av att bo själv?" - Ja
"Skulle jag klara av att bo långt ifrån pappa och mamma?" - Kanske
"Skulle jag klara av att vara utan Dolly???" - Neeeeeej!

Men man kan ju åka hem på loven och sånt, om de nu har lov? De borde de väl ha, eller?

Men iaf jag är lite inne på Gotland. Jag och hon, som jag och pappa var hos igår, satt och tittade i en vävtidning och då såg vi att det finns hantverkskurser på Gotland och de som vi var hos tycker att jag ska åka så långt bort som möjligt från pappa och mamma och om man tänker sig Gotland då är det ju t.o.m vatten mellan! Det är värt att tänka på iaf. Och en sån kurs är bara 1 år, helt perfekt, inte för lång och inte för kort!


Imorgon är det PARTY som gäller! Jippie!

2 timmar och 20 minuter

Idag var jag och min kära mor och far och Dolly i Göteborg, jag behövde ett par nya skor ett par stövlar som jag alltid har velat ha men här i kring finns inga moderna stövlar i min storlek men då ska jag rekommendera "Bekväma skor" i Göteborg de har snygga skor i större storlekar! Där fick ajg mig ett par nya stövlar, jippie! Men de var inte direkt billiga... Men nu har jag snygga stövlar! Det gjorde min dag. Det kanske är sant att tjejer älskar skor? Vem vet. Men iaf resan in till Gbg, shoppingen och resan hem igen gick på 2 timmar och 20 minuter!
Här är min nya skor!

Efter lunch ville Gullefjun jogga till mig och då passade jag på att gå med Dolly så först gick jag och mötte han sen gick vi en rejäl runda uppe i skogen och sen gick han hem igen. Vi tjöta hela tiden om allt mellan himmel och jord. Alltid kul och träffa lilla Robin :) Och han gillar Ace Ventura! Inte många som gör... Ändå någon med samma smak som mig!

Märta-Pärta

Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!

Jag vill inte gå hemma mera på dagarna jag vill ut och jobba! Träffa nytt folk, komma hemifrån! Nu har jag gått arbetslös sen jag tog studenten... En del säger att de har börjat klättra på väggarna men jag är fan uppe i taket och klättrar! Att det ska vara så svårt att få ett jobb idag. Ingen ska säga att jag inte har sökt något för det har jag men jag har inte haft turen på min sida... En del tycker att jag har det bra men jag vill inte gå hemma och dra benen efter mig. Höra tjötet om "du måste städa!" Det var så skönt att bo i min morbrors hus ingen som tjötade på mig om att du ska göra det och det, bla bla bla! Men det jag saknade var någon att prata med de som kom och hälsade på var mamma och pappa. Sen satt jag och Dolly där själva eller så var vi ute o tog kort.

Åter till jobb. JAG VILL HA ETT JOBB! Jag tänker inte börja plugga igen innan ajg har jobbat i ett par år och då kanske jag har listat ut vad jag vill bli...

Men rätt så det är så poppar det väl upp någonting och jag hoppas det är snart för det finns ju inget att göra här hemma, ingen och va med... Hoppas, hoppas det poppar upp något snart!

Det var allt.
Fuck OFF!

Har ni saknat mig?

Har bott helt själv i nästan en vecka nu! Kan inte ehlt ensam Dolly har bott med mig. Min morbror har varit på semster så jag fick bo där om jag ville och det ville jag! Så jag har fått städa, tända i pannan, laga mat och diska! Helt otrloigt att jag har klarat av det själv. Men det har varit väldigt skönt att bo själv och få klara sig på egen hand även om det itne var så slänge. En grej som jag saknade var en mikro! Men det fick gå ändå... Dator har han inte så den har jag sluppit och det har varit väldigt skönt det också även om jag har varit hemma någon gång och suttit vid den. Men inte länge...

Cissi och Marion var på besök en kväll det var mysigt vi spela GH iaf jag och Cissi. Fan, va vi ropa när vi slog Tom Morello! Vi titta på Lejonkungen 2 också. Va barnsliga vi är men jag är stolt över att vara lite barnslig! Varför måste man växa upp så fort? Diggar Noka/Nuka (stavning?) när de ska tända eld på gräs! "Vi ska grilla sessan, vi ska grilla sessan! Någon annan som tycker det är varmt här?"
På kvällen fick vi för oss att gå till Kinna en Marion var osäker på om hon skulle orka det eller inte... Men vi kom inte så långt, det började regna så vi vände och gick hem igen... Sen lekte vi modeller i sovrummet framför Mimmi och Kurt! Skitkul!

En dag pratade jag med Monkey-Ponkey också! Jag saknar henne så mycket så det var jättekul att prata med henne! Vi bestämde lite för min födelsedagsfest också! ;) Bara 24 dagar kvar nu!!!

Häromdagen var jag, Cissi, Robin, Dolly och Marion i Kinna vi gick runt och fota. Det var också jättekul! Fick till rätt så bra bilder också och så fick lilla Dolly-Boll vara med också :) Sen åkte vi till Robins lägenhet i Skene Marion körde som hon körde helt otroligt låg Dollan i mitt knä och försökte sova när Marion körde räcer! Det är en fin liten lägenhet han har nu :)

Det är min sammanfattning på denna veckan och det är rätt så skänt att vara hemma igen men det hade inte varit helt fel att bo där i någon vecka till!

Bilder kommer finnas på min Bdb!

Märta-Pärta

RSS 2.0