Folkhögskola? Gotland?

Jag har redan bestämt mig för att gå i högskola om något år eller två men jag vill inte välja fel... Men nu kom en jägarkompis med ett nytt förslag - folkhögskola. Det som lockar mest är att man kan bo på en folkhögskola!

Frågor som jag ställer mig:
"Skulle jag klara av att bo själv?" - Ja
"Skulle jag klara av att bo långt ifrån pappa och mamma?" - Kanske
"Skulle jag klara av att vara utan Dolly???" - Neeeeeej!

Men man kan ju åka hem på loven och sånt, om de nu har lov? De borde de väl ha, eller?

Men iaf jag är lite inne på Gotland. Jag och hon, som jag och pappa var hos igår, satt och tittade i en vävtidning och då såg vi att det finns hantverkskurser på Gotland och de som vi var hos tycker att jag ska åka så långt bort som möjligt från pappa och mamma och om man tänker sig Gotland då är det ju t.o.m vatten mellan! Det är värt att tänka på iaf. Och en sån kurs är bara 1 år, helt perfekt, inte för lång och inte för kort!


Imorgon är det PARTY som gäller! Jippie!

Kommentarer
Postat av: Cissianen

ÅK TILL GOTLAND MÄNNISKA! Skönaste stället i Sverige för faen =) Jag har haft mina funderingar om att flytta dit och det ska jag göra med, nångång =)

Klart du klarar av att bo själv, utan hårbollar och föräldrar! Det som inte dödar det härdar, eller vad det nu är du brukar säga. Eller hur? Jag ska till Sanna en helg i November, du kanske vill med och smaka lite på Gotland? Klart att de har lov, man kan ju inte plugga på Julafton heller! Åk, åk, åk säger jag bara. Så lovar jag att komma och hälsa på =)

Så får man tacka för kommentaren med =) Huuha, nervöst värre är det nästan, haha. Men det får gå som det går!

2008-10-24 @ 14:14:58
Postat av: Alexandra

ooh gotland :P lät lite nice ^^

2008-10-25 @ 18:18:08
URL: http://lawinborg.blogg.se/
Postat av: Johan

Folkhögskola är en av de bästa sakerna man kan välja, de använder ett bra system som är anpassat efter var och en, dvs individen och inte kollektivet.



Jag hoppas verkligen du väljer fhsk och testar det.



Lycka till i varjefall, skriv lite mer i bloggen och blanda inte STORA och små bokstäver i menningarna (:

2008-11-07 @ 08:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0