Agility

Idag var jag och Dollan på en ny hundkurs nämligen agility för nybörjare. Skitkul fast jävligt kallt var det och sketen blev jag med, klabbigt och slaskigt var det där ute på plan. Vi är ungefär 10 st i gruppen allstå 10 hundar. Det som är roligt är att det är en liten minidolly med. En svart dvärgpudel fast den är ju en riktig dvärg det märkte jag idag för den var mindre än Dolly så jag har räknat ut att Dollan är en egen storlek, ett "mellanting" precis som matte, haha.
Vi började men information och så skulle kursledarna kolla vaccination, registrering och betalning o sånt tråkigt men nödvändigt. Sen var det information om vad vi ska göra på kursen, hur man ska träna, om belöning och att om hunden gör fel är det människan som gör fel, allt hänger på husse eller matte. Efter det skulle vi ut och gå till grusgropen och visa var man kan ha sin hund lös för att rasta av den före träning. Det är en åker man är på då och vi gick in på den och släppte lös alla hundar och herrejävlar va de sprang. Den andre lille svarte pudeln satte efter Dollan och sen var det en liten jackrussel-aktig hund som satte efter efter en annan hund och så sprang "hundparen" i kors så en jackrusselhund fick hoppa över den ene pudeln, så för jäkla roligt ut!
Sedan skulle vi prova på liten tunnel, stor tunnel, "huset" och slalom. Först tänkte jag att Dollan är nog lite feger så hon kommer inte klara av den lilla tunneln men det gjorde hon! Och den stora med och "huset"! Jag var så stolt över henne och det är grymt kul också! När vi hade varit där ute och tränat i ett par timmar så skulle vi gå in för att säga hejdå. Innan det satte vi hundarna i bilarna, jag satte Dollan i Bernt. När vi hade varit där inne och pratat lite sa vi hejdå och gick och när jag kom till bilen och kollade i baksätet såg jag ingen Dolly. "Hon kanske sitter i framsätet" tänkte jag och öppnade dörren men det var ingen hund där... Men jag hörde att den gnällde. Ni som vet vad jag har för bil kanske vet att jag har en apa på "hyllan" i bakluckan. Där satt iaf Dolly, haha! Då hade hon krupit upp där. Hela vägen hem då låg hon och sov i baksätet, stackarn helt slutkörd :) Både jag och Dolly har varit helt slut idag. Dolly har legat på mattan och sovit och jag har legat i fåtöljen med ett täcke runt mig och kollat på "So you think you can dance, Scandinavia". Jag blir riktigt sugen på att börja och dansa när jag ser det, ser så roligt ut!

Ikväll ska jag och mamma hyra film när vi har släppt av pappa för han ska "showa" ikväll :P Mamma vill hyra "Irene Huss - Den krossade tanghästen" och jag vill hyra "Surf's Up" och så blir det en till men vet inte vilken än. Vilken slappdag detta har blivit och snart är lovet slut, snyft, vill ha en vecka till. Jag tycker detta lovet har gått för fort men å andra sidan har jag haft något och göra varje dag. Det roligaste var nog när jag och Cissi var hos Marion och vi åkte i pulkabacken hemma hos Marion, fy fan va det gick! Marion bara klaga hela tin för ont fick ont i baken! Jag hade inte ont nånstans förrän dan efter när vi vakna, då hade jag liiite ont i baken. Men kul var det!

Ajöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0