Agilitytävling i Borås



I lördags var min och Dollys första officiella agilitytävling och våran hejarklack var Marion som snällt följde med. Men nu vet hon till nästa gång att det tar väldigt lång tid och det är inte så skoj om det är pissväder, hehe, nästa gång kommer hon nog att säga "Jag har annat för mig..." Det var sol ena stunden sen regna det och sol igen och så höll det på så.
Första banan då öseregna det och Dolly var inte alls på hugget och det var inte jag heller i det vädret. Den blev vi diskade på.
Andra banan då var det sol och fint väder och den klara vi jättebra! Felfritt och då var vi lite mer taggade. Jag stod och reta Dollan innan det var våran tur, haha.
Tredje banan då jäklar. Den gick skitbra! Allting flöt på och Dolly va så duktig så jag kom av mig mitt i banan och visa fel men vi klarat! T.o.m Marion var nervös, haha! Felfritt där med men vi kunde varit snabbare, haha.

När vi satt och vänta på prisutdelningen börja det regna och åska och blixtra och sen HAGLA! Jag var dränkt. Men då kom min agilitytränare fram och sa "Grattis till pinnen!" Wohoo! Vi kom 6:a av 44 st! Så jag och Dolly fick våran första pinne och det är skitbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0