Bernt



Idag är det Bernt som har namnsdag och då börjar jag genast att tänka på min blåa Golf som var min första bil. '

Jag satt på bussen med Cissi och Nicole en dag och då kom jag fram till att bilen skulle få heta BERNT! Jag döpte honom första gången jag tvätta honom, hehe.
Det är något speciellt med ens första bil.
Jag vet den dagen jag klara körkotet tog jag bilen till skolan sen på kvällen var jag och Cissi ute och åkte en runda i den. Vi åkte till Märkesoutlet.
Den gången då jag, Cissi, Robin och Marion bada vid stranden i Marsjön då åkte vi Bernt och när vi skulle åka därifrån körde jag ner på åkern och de andra hoppade in i bilen snabbt och precis när Cissi skulle ta i handtaget körde jag framåt, haha!
När jag och Cissi åkte till Hultsfred åkte vi Bernt, vi hade packat honom ordentligt den dagen, haha.

Bernt han var och är en väldigt fin bil. Jag har mött han på vägarna ett par gånger och då börjar man ju minnas! Men jag är väldigt nöjd med den bilen jag har nu MEN det är något speciellt med ens första bil!

Kommentarer
Postat av: Monkeeey

ja aja längtar :D <3

2010-08-20 @ 20:24:09
URL: http://monkeeey.blogg.se/
Postat av: Cissi

Bernt gillade jag, även om han inte hade högtalare där bak. Jag fick nästan seperationsångest när du bytte kärra.

Fina minnen, fin bil.

2010-08-26 @ 14:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0