Jägarexamen

Äntligen efter flera veckors slit med läsning av sju feta böcker och lite övningsskjutning så är jag KLAR!

Igår hade jag uppskrivningen och det gick hur bra som helst. 70 frågor och man fick max ha 10 fel, jag hade 5 fel. Skitbra! Var hur lugn sopm helst efter att jag hade gjort provet och man fick sitta och vänta på resultet, inte alls nervös. Men när läraren gav mig pappret med resultatet då började pulsen bulta lite men det gick fort över, haha.

Nu ikväll hade jag min uppskjutning, pappa var med. Det vara bara jag och några gubbar. Jag var först ut. "Damerna först." Först var säker vapenhantering, det gick galant, inga problem. Sen var det dags att skjuta lerduvor och där klara jag mig med. Det sista var rådjuret (löpande) och jag klara det med! Wohoo, jag gick med värsta leendet på läpparna! Så skönt det var, man är lika glad som när man fick sitt körkort!



Grattis till MIG!


P.S. Nästa grej är C-körkort ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0